آفتاب

تاکید سازمان ملل بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه

تاکید سازمان ملل بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در دیدار با وزیر خارجه اردن بر اهمیت حل سیاسی بحران سوریه و نقش امان در استقبال از آوارگان سوری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، استفن اوبراین، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل و معاون دبیر کل این سازمان در امور بشر دوستانه که به اردن سفر کرده با ناصر جوده، وزیر خارجه این کشور دیدار و با وی در خصوص اوضاع انسانی آوارگان سوری و پیامدهای آن بحث و گفت‌وگو کرد.

جوده نیز به بار سنگین آوارگان سوری بر دوش اردن اشاره و تاکید کرد که جامعه جهانی باید به مسئولیت‌های خود در قبال اردن عمل کند.

وی از تلاش‌های سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن در زمینه امور انسانی و نقشی که در کمک به آوارگان سوری در اردن داشته است قدردانی کرد.

اوبراین نیز به نوبه خود بر اهمیت نقش اردن در استقبال از آوارگان سوری و ارائه کمک انسانی به آنها تاکید کرد.

دو طرف همچنین بر اهمیت حل سیاسی بحران سوریه که ضامن امنیت و وحدت در این کشور باشد تاکید کردند.

از سوی دیگر، قاسم الخطیب، عضو ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که هیات سیاسی این ائتلاف نشستی شش ساعته‌ را با استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در استانبول برگزار کرده و در خصوص طرح وی برای حل بحران گفت‌وگو کرده است.

در همین راستا، حسن عبدالعظیم، هماهنگ کننده کل هیات هماهنگی مخالفان سوریه در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه تاکید کرد: اولویت کنونی جنگ با داعش است و در حال حاضر کاخ سفید آماده هماهنگی نظامی با نیروهای روسی در این خصوص است.

وی همچنین گفت: "حضور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دوره انتقالی حتی به شکل صوری لازم است."

عبدالعظیم از افزاش حمایت نظامی روسیه از سوریه استقبال و در عین حال ابراز نگرانی کرد که این حمایت موجب افزایش تندروی کسانی شود که در حل سیاسی بحران سوریه کار شکنی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N964778

وبگردی