آفتاب

داووداوغلو: برای رهبران جهان در مورد آوارگان سوری نامه می‌نویسم

داووداوغلو: برای رهبران جهان در مورد آوارگان سوری نامه می‌نویسم

نخست‌وزیر ترکیه در حالی اعلام کرده که قصد دارد نامه‌هایی را به رهبران جهان از جانب آوارگان سوری ارسال کند که هزاران تن از این آوارگان به تجمع در استان مرزی ادیرنه هم مرز با یونان و بلغارستان ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، "احمد داووداوغلو"، نخست‌وزیر ترکیه در توییتر خود نوشت: ما آماده‌ایم این آوارگان سوری را به هر کشوری که آماده پذیرایی از این افراد هستند، بفرستیم اما متاسفانه، از هیچ کشوری پیشنهادی دریافت نکرده‌ایم. من برای رهبران جهان از جانب این آوارگان سوری نامه می نویسم. جامعه جهانی در مقابل این مساله سکوت اختیار کرده است.

نخست‌وزیر ترکیه ادامه داد که در مجمع عمومی سازمان ملل صدای سوری ها خواهد بود. وی در 19 سپتامبر سال جاری میلادی با شش تن از نمایندگان آوارگان سوری در ادیرنه و استانبول دیدار کرد.

داووداوغلو در توییتر خود نوشت که از نمایندگان آوارگان سوری می خواهد تا به تظاهرات خود تا 21 سپتامبر سال جاری میلادی پایان دهند و اعلام کرد که حرف های سوری ها شنیده شده و قول داد تا در هر استانی یا در هر اردوگاهی که آنها بخواهند،‌ از آنها میزبانی شود.

منابع نخست‌وزیری ترکیه اعلام کردند که داوود اوغلو به نمایندگان آوارگان سوری گفته است: ما این مساله را می فهمیم که مردم می خواهند از طریق ترکیه یا هر کشور دیگری به اروپا بروند. ما کسانی را که نمی خواهند بمانند، متوقف نمی کنیم. ما به کسی هم که می خواهد بماند، نمی‌گوییم برو. نیازهای برادران و خواهران سوری ما مادامی که در ترکیه هستند، تامین خواهد شد. ما حتی با هواپیما و نه از طریق زمینی شما را به کشورهایی که پذیرایتان باشند، می فرستیم.

داووداغلو ادامه داد، نشست جهانی مهاجرت و توسعه که در استانبول قرار است ماه آتی میلادی برگزار شود،‌ بر آوارگان سوری تمرکز دارد.

صدها تن از مهاجران سوری که به سمت استان مرزی ادیرنه رفته‌ بودند تا خود را به یونان برسانند، با حضور نیروهای ترکیه مواجه شدند که مرز را بسته بودند. در پی سه روز انتظار در مرز، مهاجران سوری که در نزدیکی ادیرنه اردو زده بودند،‌ به سمت بزرگراه رفته تا خود را به مرزهای یونان برسانند. مسیر این گروه از مهاجران سوری در فاصله ای نزدیک به مرز توسط نیروهای ژاندارمری بسته شد.

گروه وسیعی از مهاجران سوری از 15 سپتامبر سال جاری میلادی در نزدیکی مدخل ورودی شهر ادیرنه اردو زدند چون نیروهای ژاندارمری و پلیس از ورود این افراد به شهر ممانعت به عمل آورده است.

انتهای پیام

کد N964738

وبگردی