آفتاب

رایزنی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره سوریه

رایزنی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره سوریه

در ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سوریه، جان کری در تماسی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود مسئله سوریه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، در همین راستا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی روزهای آینده به مسکو سفر خواهد کرد و این در حالی است که جامعه جهانی تلاش‌ها برای یافتن راهی جهت حل بحران سوریه با همکاری مسکو را شدت بخشیده‌ است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با فریدون سینیرلی ‌اوغلو، وزیر امور خارجه موقت ترکیه درباره شرایط سوریه و تشدید بحران مهاجران که اروپا و ترکیه را تحت تاثیر قرار داده و نیز مبارزه با تروریسم، گفت‌وگو کردند.

این گفت‌وگوی تلفنی در بحبوحه تلاش‌های جامعه جهانی برای یافتن راهی جهت حل بحران سوریه انجام شد و ایالات متحده آمریکا نیز به دنبال همکاری بیشتر روسیه برای مقابله با داعش شده است. آمریکا تاکید دارد که روسیه و ایران باید از نفوذ خودشان بر روی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه استفاده کنند تا وی راضی به مذاکره شود.

سینیرلی‌ اوغلو هفته گذشته برای گفت‌وگو با وزیر امور خارجه روسیه به مسکو سفر کرده بود. اردوغان نیز قرار است 23 سپتامبر به مسکو سفر کند و با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. انتظار می‌رود که اصلی‌ترین محور مذاکرات بحران سوریه باشد.

انتهای پیام

کد N964679

وبگردی