آفتاب

نتانیاهو مدعی شد: قصد تغییر وضعیت مسجد الاقصی را نداریم

نتانیاهو مدعی شد: قصد تغییر وضعیت مسجد الاقصی را نداریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم به حفظ وضعیت کنونی مسجد الاقصی پایبند است و در پی تغییر این وضعیت نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اخیرا در پی یورش مکرر شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی درگیری‌های زیادی در اطراف مسجد الاقصی میان شهرک نشینان صهیونیست و نمازگزاران فلسطینی رخ داد.

برخی منابع و مسئولان نیز اعلام کردند که اسرائیل در حال تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است. حتی روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرده بود که تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی آغاز شده است.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه این رژیم مدعی شد: این ما نیستیم که وضعیت کنونی مسجد الاقصی را تغییر می‌دهیم بلکه برخی طرف‌ها هستند که به اقدامات خطرناک تحریک می‌کنند و ادعاهایی را مطرح می‌کنند که هیچ پایه و اساسی ندارد. مثلا ادعا می‌کنند که اسرائیل مسلمانان را از نماز خواندن در مسجد الاقصی منع می‌کند یا برای ویرانی مساجد تلاش می‌کند.

وی ادعا کرد: طرف‌هایی که به اقدامات تحریک آمیز دعوت می‌کنند اخوان المسلمین، جنبش اسلامی، حماس و متاسفانه تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

نتانیاهو بار دیگر نسبت به خطرناک بودن پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف از سوی فلسطینی‌ها در شهر قدس هشدار داد و گفت: این یک سلاح کشنده است برای همین ما در روزهای اخیر دستور تیراندازی افراد پلیس به کسانی را صادر کرده‌ایم که دست به چنین اقداماتی بزنند.

در پی تحولات اخیر در مسجد الاقصی نیروهای رژیم صهیونیستی 39 فلسطینی را در کرانه باختری و قدس بازداشت کردند.

یورش مکرر شهرک نشینان به مسجد الاقصی با محکومیت جهانی گسترده مواجه شده است.

انتهای پیام

کد N964603

وبگردی