آفتاب

برگزاری تظاهرات ضد پوتین در یکی از شهرهای روسیه

برگزاری تظاهرات ضد پوتین در یکی از شهرهای روسیه

اپوزیسیون روسیه در اعتراض به حکومت 15 ساله رئیس‌جمهوری این کشور، راهپیمایی اعتراضی چند هزار نفره‌ای را در یکی از شهرهای این کشور به راه انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان سیستم سیاسی تحت کنترل کرملین را که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را در راس قدرت نگه داشته و مانع اپوزیسیون از نامزدی در انتخابات می‌شود، محکوم کردند. این معترضان همچنین از سرکوب سیاسی و فساد رسمی شکایت کردند.

"الکسی ناوالنی"، رهبر اپوزیسیون روسیه از تمامی روس‌ها خواست تا از این مساله که بتوانند باعث تغییر شوند، ناامید نشوند. وی گفت، ماموریت اپوزیسیون ایجاد تغییر نظر در افرادی است که معتقدند هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

به دنبال شکل‌گیری اعتراضات 100 هزار نفری ضدپوتین در زمستان 2011 تا 2012 میلادی، کرملین سرکوب اپوزیسیون را تشدید کرد. پس از پیروزی حزب کرملین در انتخابات پارلمانی و تصمیم پوتین برای بازگشت به ریاست جمهوری برای سومین بار پس از چهار سال نخست‌وزیری، این اعتراضات به راه افتاد. ناظران مستقل معتقدند که این انتخابات تقلب گسترده‌ای صورت گرفته بود.

ایرنیا یگورووا 50 ساله که پلاکاردی به دست داشت با مضمون اینکه «پوتین یک سزار نیست بلکه یک بوروکرات است»، گفت: حتی با وجود آنکه دیگر تغییر و راه پیشرفتی را نمی‌بینم، به این اعتراضات پیوستم. دولت مردم بیشتری را زندانی خواهد کرد و اقتصاد روسیه روز به روز رو به زوال خواهد رفت.

وی افزود: هیچ سرمایه‌گذاری وجود ندارد. آنها دائماً در حال دزدی هستند. ما دیگر امیدی نداریم.

این اعتراضات در شهر "مارینو" برگزار شد چراکه دولت به اپوزیسیون اجازه نداد در مرکز مسکو راهپیمایی برگزار کند.

انتهای پیام

کد N964602

وبگردی