آفتاب
رئیس ستاد بازسازی عتبات در جمع خبرنگاران:

تشکیل۲ستاد ویژه برای زائران اربعین/متقاضیان درسامانه ثبت نام کنند

تشکیل۲ستاد ویژه برای زائران اربعین/متقاضیان درسامانه ثبت نام کنند

ر​ئیس ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه ۲ستاد ویژه برای زائران اربعین تشکیل شده است،گفت:متقاضیان کربلا تنها از سامانه حج و زیارت ثبت‌نام کنندچرا که در صورت ثبت‌نام در این سامانه، مشکل ویزا نخواهند داشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که امسال نیز همانند سال گذشته بیش از دو میلیون نفر زائر برای اربعین به کربلا خواهند رفت، گفت: این موضوع نیازمند سازماندهی عظیمی است.

وی افزود: ما برای اربعین امسال تدابیر بزرگی اندیشیده‌ و ستاد ایرانیان در عراق را تشکیل داده‌ایم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه دو ستاد ویژه یکی در ایران و دیگری در عراق برای زائران اربعین تشکیل شده است، گفت: این ستاد شامل ۱۰ کمیته است که کمیته مشارکت مردمی یکی از مهمترین آن کمیته‌هاست که وظایف اصلی‌اش تامین مایحتاج زائران است.

پلارک در مورد تمهیدات در نظر گرفته شده برای حمل و نقل زائران، افزود: ما از امکانات سپاه، بسیج و شهرداری در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امسال مردم عراق از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند، گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم که نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنیم و به مردم عراق کمک‌رسانی داشته باشیم که در این زمینه نیازمند مشارکت مردم هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین با اشاره به تشکیل سامانه‌ای از سوی سازمان حج و زیارت برای ثبت‌نام زائران کربلا، گفت: این سامانه از ۱۵ شهریورماه فعال شده و ما از متقاضیان می‌خواهیم که هر چه زودتر در این سامانه ثبت‌نام کنند، چرا که زائرانی که از طریق این سامانه ثبت‌نام کنند، مشکل ویزا نخواهند داشت.

کد N964570

وبگردی