آفتاب

سه حرکت ورزشی برای کم شدن کمر درد

سه حرکت ورزشی برای کم شدن کمر درد

کمر درد یکی از مشکلات شایع در بین کارمندان است. غالبا افرادی که این مشکل را دارند از قرص‌های مسکن استفاده می‌کنند و راه‌حل بلند مدت و خوبی برای آن پیدا نمی‌کنند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، ماساژ و حرکات ورزشی می‌توانند از راه‌هایی باشند که به کم شدن کمر درد کمک می‌کند. محققان آمریکایی نیز در بررسی‌های خود دریافتند که انجام حرکات ورزشی خاص می‌تواند کمر درد را از بین ببرد، حتی اگر فرد تمام روز بنشیند یا کمرش را خم کند.

در این تحقیق مردمان کشورهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان داد که در بعضی از کشورها افراد با وجود کار سنگین کمر درد ندارند.

محققان دریافتند که ستون فقرات آمریکایی‌ها حالت S به خود گرفته است، در حالی که در بعضی از کشورها شکل ستون فقرات به صورت J است. این که شکل ستون فقرات را تغییر دهیم کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد، اما می‌توان با انجام حرکات ورزشی خاص درد کمر را از بین برد و وضعیت بدنی را تغییر داد.

1. حرکت چرخشی شانه انجام دهید

بسیاری از افراد عادت دارند که شانه‌ها را به سمت جلو خم کنند. در این حالت بازوها جلوتر از بدن قرار می‌گیرند. افرادی که بدین شکل بدن را نگه نمی‌دارند کمر درد کمتری دارند. برای از بین بردن این حالت بدن شانه‌ها را به سمت بالا و عقب بکشید و سپس آنها را پایین بیاورید. این حرکت شبیه به حرکت چرخاندن شانه‌ها است. این وضعیت بدنی، وضعیت بدنی طبیعی است.

2. عضلات باسن را منقبض کنید

در بسیاری از فرهنگ‌ها افراد با برداشتن هر قدم عضلات باسن را منقبض می‌کنند. عضلات باسن از عضلات پایین کمر حفاظت می‌کنند. سعی کنید به هنگام قدم برداشتن عضلات باسن را منقبض کنید.

3. در حالت خیلی صاف ننشینید

اگر بدن را خیلی صاف نگه دارید قوس کمر بیشتر می‌شود. سعی کنید قسمت بالایی کمر را صاف کنید. یعنی شانه‌ها را به سمت عقب ببرید و سینه را باز کنید. در این حالت بالاتنه کشیده می‌شود و ستون فقرات باز می‌شود.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N964549

وبگردی