آفتاب

مرکل: آلمان نمی‌تواند به تنهایی مسئله پناهجویان را حل کند

مرکل: آلمان نمی‌تواند به تنهایی مسئله پناهجویان را حل کند

صدراعظم آلمان با هشدار دادن نسبت به این مسئله که کشورش نمی‌تواند به دلایل اقتصادی پناه دهنده مهاجران باشد، خطاب به کشورهای دیگر اروپایی گفت که باید مسئولیت رویارویی با مهاجرت‌های گسترده را برعهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان نشستی گفت: آلمان تمایل زیادی برای کمک دارد اما این تنها چالش برای آلمان نیست بلکه برای کل اروپاست. کشورهای اروپایی باید در کنار یکدیگر با این مسئله روبرو شوند چرا که آلمان نمی‌تواند به تنهای از عهده این وظیفه برآید.

صدراعظم آلمان نسبت به این مساله هشدار داد که برلین نمی‌تواند به دلیل مسائل اقتصادی به تنهایی با مساله مهاجران رو به رو شود و از عهده آنها برآید.

وی ادامه داد: ما یک کشور بزرگ هستیم. یک کشور قوی هستیم اما برای آنکه این مسئله را حل و فصل کنیم، نمی‌توانیم به تنهایی از عهده آن برآییم. ما می‌توانیم به افرادی که نیاز دارند پیشنهاد پناهگاه و محل امن بدهیم اما به دلایل بسیار زیادی به ویژه مسائل اقتصادی نمی‌توانیم مسئولیت تمامی این مهاجران را برعهده بگیریم.

این اظهارنظر صدراعظم آلمان در حالی مطرح شده که کشورهای مجارستان و کرواسی تهدید کردند به دلیل ورود بیش از حد مهاجران به سمت مرزهایشان با آنها مقابله می‌کنند و همین امر باعث ایجاد اختلاف در اروپا درباره چگونگی رویارویی با بحران مهاجران شده است.

قرار است در نشست روز سه شنبه وزرای کشور اتحادیه اروپا پیشنهاداتی درباره اسکان 120 هزار پناهجو در دو سال آینده در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح شود.

همچنین در نشست فوق العاده روز چهارشنبه نیز رهبران اروپایی به دنبال پاسخی مناسب برای این بدترین بحران که از زمان جنگ دوم جهانی قاره اروپا را در بر گرفته خواهند بود.

انتهای پیام

کد N964394

وبگردی