آفتاب

۱۳ آواره در سواحل ترکیه جان باختند

۱۳ آواره در سواحل ترکیه جان باختند

۱۳ آواره از جمله ۶ کودک بر اثر برخورد قایق آن ها با یک کشتی باربری در سواحل ترکیه جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک منبع آگاه در گارد ساحلی ترکیه امروز از غرق شدن یک کشتی حامل آوارگان در سواحل ترکیه خبر داد.

به نظر می رسد این حادثه همان خبری باشد که مسئولین یونانی امروز درباره غرق شدن کشتی حامل آوارگان به مقصد یونان منتشر کردند. در این کشتی ۴۶ آواره سوری قرار داشتند که بر اثر برخورد قایق آن ها با یک کشتی باری غرق شده و ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند. ۲۰ نفر نیز نجات یافته و از سرنوشت ۱۳ نفر تا کنون خبری منتشر نشده است.

گفتنی است، «مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه در سخنانی، سیاست های «فرانسوا اولاند» و «نیکلا سارکوزی» رؤسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور را به باد انتقاد گرفت و گفت که سیاست های اتخاذی کشورش موجب بی ثباتی در خاورمیانه در نتیجه سرازیر شدن موج مهاجران به فرانسه و کشورهای اروپایی شده است و در نتیجه اکنون این کشورها باید بهای آن را بپردازند.

لوپن به شبکه تلویزیونی تیوی وان فرانسه گفته بود: اگر بی ثباتی در سوریه رخ نمی داد، بحران کنونی مهاجران هم اتفاق نمی افتاد. همه چیز از همین جا شروع شد .باید از فراسوا اولاند و نیکلا سارکوزی برای آنچه امروز شاهدش هستیم تشکر کنیم.

رهبر سومین حزب بزرگ در فرانسه با اشاره به کمک هایی که اروپا در بحبوحه این مشکل می تواند ارئه کند، تصریح کرد: راه حل بشردوستانه این رخداد این است که سوریه را بی ثبات نکنیم.

در این راستا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز سه شنبه ۱۷ شهریور ماه در دیدار با «کریستالینا جورجیوا» نایب رئیس کمیسیون اروپا از نحوه برخورد اروپا با بحران ایجاد شده برای مهاجران انتقاد کرد و اشاره داشت که این اتحادیه به دلیل اینکه مسؤل ایجاد درگیری ها و به وجود آمدن بحران کنونی است، باید مسؤلیت آن را بر عهده بگیرد.

لاوروف ادامه داد: عدالت حکم می کند که کشورهای مسبب درگیری و ایجاد مهاجران کنونی، نه تنها مسئولیت آن را بر عهده بگیرند، بلکه باید کمک های انسانی بیشتری را نیز به این افراد تقدیم نمایند.

کد N964208

وبگردی