آفتاب
نتایج نظرسنجی جدید نشان داد؛

سقوط ۸ درصدی پیشتازی «ترامپ» در بین نامزدهای جمهوریخواه آمریکا

سقوط ۸ درصدی پیشتازی «ترامپ» در بین نامزدهای جمهوریخواه آمریکا

در پی مناظره تلوزیونی نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشتازی «دونالد ترامپ» ۸ درصد سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نظرسنجی شبکه تلوزیونی سی ان ان آمریکا نشان می دهد که بعد از مناظره انتخاباتی شب چهار شنبه کاندیداهی جمهوریخواه انتخابات رریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور، حمایت ها از پیشتازی «دونالد ترامپ» که با ۳۲ درصد پیشتاز بود با ۸ درصد کاهش به ۲۴ درصد رسیده است.

با اینحال هنوز وی در بین نامزدهای جمهوریخواه پیشتاز است و بعد از وی به ترتیب «فیورینا» با ۱۵ درصد و «کارسون» با ۱۴ درصد رتبه دوم و سوم را دارا هستند.

همچنین سناتور«روبیو» با ۱۱ درصد و «جب بوش» برادر جرج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز با ۹ درصد رتبه چهارم و پنجم را دارا هستند.

روزنامه واشنگتن پست روز پنج شنبه در گزارشی با اشاره به اظهارات رد و بدل شده در دومین مناظره نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از وجود اختلاف نظر بین آنها خبر داد.

در این گزارش آمده بود: در حالیکه شماری از کاندیداها به رهبری «تد کروز» و «هاگبی» می گفتند که در صورت پیروزی توافق هسته ای با ایران را پاره خواهند کرد و هیچ یک از آنها ارزشی برای این توافق قائل نیستند، اما «جب بوش» و سناتور «رند پل» در این خصوص ابراز تردید کردند.

در ادامه این مطلب با اشاره به مخالفت جب بوش با دیدگاه «تد کروز» آمده بود: جب بوش (با اشاره به قصد برخی برای ارسال بمب های بتن شکن جدید به اسرائیل که بمب افکن های بی ۵۲ تنها حمل کننده آن هستند و طبق پیمان استارت تحویل این بمب افکن ها به کشور ثالث ممنوع است)  گفت که سلاح های پیشرفته در اختیار اسرائیل قرار خواهد داد.

همچنین نویسنده به مخالفت سناتور رند پل در این خصوص پرداخته و به نقل از وی نوشته بود: ابتدا باید ببینیم که آیا ایران به توافق هسته ای عمل خواهد کرد.

کد N964165

وبگردی