آفتاب
نظرسنجی‌ها نشان دادند؛

جدایی‌طلبان در انتخابات کاتالونیا به اکثریت شکننده دست پیدا می‌کنند

جدایی‌طلبان در انتخابات کاتالونیا به اکثریت شکننده دست پیدا می‌کنند

بر اساس نتایج سه نظرسنجی انجام شده که امروز(یکشنبه) در روزنامه های اسپانیا منتشر شد، جدایی‌طلبان کاتالونیا در انتخابات پارلمانی این منطقه که تا چند روز دیگر برگزار می شود، به اکثریت شکننده‌ای در پارلمان دست پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آرتور ماس، رئیس منطقه کاتالونیا انتخابات پارلمانی این منطقه در 27 سپتامبر را رای‌گیری غیرمستقیم در خصوص جدایی کاتالونیا از دیگر مناطق اسپانیا خوانده است. مادرید سال گذشته میلادی سد راه برگزاری همه‌پرسی در کاتالونیا بر سر جدایی از اسپانیا شد.

بر اساس سه نظرسنجی جداگانه که نتایج آنها در سه روزنامه مطرح اسپانیا شامل "ال پایس"، "لا ونگواردیا" و "ای‌بی‌سی" منتشر شد، جنبش "Junts pel si" که جنبش اصلی حامی استقلال کاتالونیا از اسپانیا است، در انتخابات پارلمانی 27 سپتامبر بین 63 تا 67 کرسی که حدود 41 درصد آرا می شود را به دست خواهد آورد. این میزان از آرا فاصله کمی تا دست‌یابی به اکثریت مطلق پارلمان دارد.

آرتور ماس اعلام کرده، دست‌یابی جدایی‌طلبان به اکثریتی متشکل از دست کم 68 کرسی در پارلمان 135 عضوی کاتالونیا برای اجرای به اصطلاح نقشه راه جدایی در عرض 18 ماه لازم است.

اگر چه این نظرسنجی ها نشان دادند که هنوز جنبش Junts pel si به این اکثریت دست پیدا نکرده، اضافه شدن آرای جنبش چپگرای افراطی CUP می تواند به جدایی‌طلبان نزدیک به 50 درصد آرا معادل حدود 70 کرسی در پارلمان را بدهد.

همه این نظرسنجی ها نسبت به نظرسنجی رسمی انتشار یافته در 10 سپتامبر که بر اساس آن جنبش Junts pel si تا 61-60 کرسی پارلمان را به دست می آورد، برتری بیشتری را برای این جنبش پیش‌بینی کرده‌اند.

این جنبش جدایی‌طلب بر اساس نتایج نظرسنجی انتشار یافته در روزنامه لا ونگواردیا، 63-65 کرسی و بر اساس نتایج نظرسنجی انتشار یافته در روزنامه ال پایس 66-67 کرسی به دست می آورد. همچنین این جنبش بر اساس نتایج نظرسنجی انتشار یافته در روزنامه ای‌بی‌سی 65-67 کرسی کسب می کند. این نظرسنجی‌ها همچنین پیش‌بینی کردند که جنبش چپگرای CUP نیز 7 تا 11 کرسی پارلمان کاتالونیا را به دست بیاورد.

شکست در دست‌یابی به اکثریت مطلق در انتخابات پارلمانی کاتالونیا می تواند ضربه‌ای جدی به آرمان جدایی‌طلبان که با مخالفت شدید مادرید روبرو هستند بزند. مادرید حق کاتالونیا برای جدایی را رد می کند. با این حال نظرسنجی‌های اخیر نشان می دهند که ممکن است راه برای اعلام جدایی کاتالونیا از اسپانیا هموار شود.

انتهای پیام

کد N964136

وبگردی