آفتاب

حضور بیش از سه هزار تروریست داعش در انگلیس

حضور بیش از سه هزار تروریست داعش در انگلیس

واحدمرکزی خبر نوشت: منابع امنیتی انگلیس هشدار دادند بیش از سه هزار تروریست داعش هم اکنون در این کشور حضور دارند و برای حمله های تروریستی در آمادگی کامل به سر می برند.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه دیلی رکورد، دست کم یک منبع امنیتی مدعی شده است تروریست هایی که از سوی دستگاه های امنیتی نظارت می شوند در شهرهای لندن ، وست میدلند و منچستر مستقر شده اند.

بر اساس این گزارش ، منابع امنیتی همچنین ادعا کرده اند ام آی فایو ، دستگاه جاسوسی داخلی انگلیس و پلیس ضد تروریسم این کشور هزاران فرد مظنون تروریست را هم اکنون در سراسر این کشور زیر نظر دارند.

ام آی فایو گفته اکثریت عمده این تروریست ها در لندن زندگی می کنند اما تعداد زیادی هم در منچستر و وست میدلند ساکن هستند.

منابع امنیتی به روزنامه تایمز لندن گفته اند گسترش پدیده تروریستی موسوم به داعش سبب شده است تعداد بومی هایی که قصد دارند دست به اقدام تروریستی در انگلیس بزنند در طول دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

اندرو پارکر ، مدیرکل ام آی فایو روز گذشته به رادیو فور بی بی سی گفت انگلیس با جدی ترین تهدید تروریستی از زمان وقوع حملات یازده سپتامبر 2011 در آمریکا تاکنون روبروست. وی افزود شش اقدام تروریستی در سال گذشته کشف و خنثی شده است.

پارکر گفت: « بیشتر افرادی که در این کشور به تررویسم رو می آورند افرادی هستند که همین جا متولد و بزرگ شده اند، همین جا درس خوانده اند ولی با این وجود به این نتیجه رسیده اند که وطن شان ، کشوری که در آن متولد شده اند دشمن شان است.»

روزنامه تایمز نوشت: بررسی فعالیت های تروریستی نشان می دهد تعداد افراد مظنون به همکاری با تروریست ها که دستگاه های امنیتی آنان را زیر نظر دارند از سال 2007 تاکنون نیم برابر افزایش یافته است. در سال 2007 ، دو هزار نفر در انگلیس به عنوان حامی گروه تروریستی القاعده شناخته شده بودند.

انگلیس در ماه اوت سال گذشته سطح تهدید تروریستی را به «شدید» افزایش داد. سطح «شدید» دومین رتبه به لحاظ بالا بودن احتمال حمله تروریستی به شمار می اید و نشان دهنده آن است که احتمال حمله بسیار زیاد است.

این افزایش پس از آن اتفاق افتاد که مسئولان از بالاگرفتن خطری خبر دادند که از جانب دولت اسلامی (داعش) و صدها انگلیسی که به داعش پیوسته اند این کشور را تهدید می کند.

امروز یکی از افسران ارشد ارتش مدعی شد در پی حملات هوایی ائتلاف آمریکایی و تلاش های قهرمانانه جنگجویان کرد که انگلیس آنان را آموزش داده است داعش دارد کم کم از هم می پاشد.

4949

کد N963841

وبگردی