آفتاب

تصویب تشکیل شورای حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون حقوقی

تصویب تشکیل شورای حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون حقوقی

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به ادامه بررسی جزئیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در جلسه ظهر امروز این کمیسیون گفت: کمیسیون شورای حمایت از کودکان و نوجوانان جهت تعیین راهبردهای اجرایی برای حمایت از کودکان و نوجوانان تشکیل می شود.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پیش از تعطیلات مجلس کلیات و 4 ماده لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را به تصویب رساند که مواد یک تا 4 مربوط به بحث توضیحات و تعاریف مربوط به کودکان و نوجوانان بود ، تعاریفی همچون کودکان و نوجوانان در معرض بزه و مخاطره و کودک آزاری که پیش از این در قانون وجود نداشته و جدید محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون مواد 5 تا 7 این لایحه را در جلسه امروز به تصویب رساند گفت:‌ ماده 5 به تشکیل شورای حمایت از کودکان و نوجوانان است که در ماده 6 اعضای این شورا و در ماده 7 تکالیف این شورا تعیین شده است.

اسفنانی توضیح داد: عمده فعالیت این شورا سیاست گذاری در جهت احقاق حقوق کودکان و ارائه راهبردهای اجرایی برای حمایت از کودکان و نوجوانان است. ریاست این شورا دادستان کل کشور است که دبیر شورا را رییس قوه قضاییه انتخاب می کند. در این شورا تعداد قابل توجهی از مسئولان کشوری در سطح وزیر، فرمانده نیروی انتظامی،‌ رییس سازمان بهزیستی، رییس کمیته امداد و چند نفر از نمایندگان مجلس عضویت دارند.

وی همچنین در پایان گفت که بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه معاهده بین دو دولت ایران و ژاپن در زمینه انتقال محکومان به حبس جلسه دیگری با حضور یکی از اعضای شورای نگهبان موکول شد.

انتهای پیام

کد N963809

وبگردی