آفتاب

بیانیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

بیانیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

به آفتاب سلامی دوباره خواهم کرد

به جویبار که در من جاری ست

به ابرها که فکرهای طویلم هستند

فصل نو دانش و رستگاری در عرصه علم دوباره آغاز می شود. پاییز فصل ریزش برگ های دانش آموختگی و دانشجویان برداشت کننده این برگ های ریخته اند . دانشگاه را صفایی و حال دیگر باشند وقتی که با شور همراهش شعور آغاز کردش . سال نو برای دانشجویان تازه وارد شروعی نو هم به شمار میرود. شروعی از جنس رسیدن یعنی آغاز راه رسیدن به آرزوهایی که در سر داریم. دانشگاه نهاد شکوفایی و خیزش به سمت خواسته های شخصی و عمومی هر فرد هست. دانشگاه تنها ، آغاز است و شیرین ترین آغازها. میدانی بزرگ برای ارائه خلاقیت های فردی و گروهی. مکانی برای بالا بردن جایگاه اندیشه ای و اجتماعی هر فرد. مکانی برای گریز از کلیشه ها و روی آوردن به نوآوریها. زمان به سرعت در دانشگاه میگذرد و توفقی ندارد چون چرخه علم توقف ناپذیر است تا وقتی انسان هست شناخت طبیعت و مقولات اجتماعی و فرهنگی انسانی هم هست. پس باید به درستی از این زمانی که در اختیار داریم استفاده کنیم. دانشگاه آسمان گسترده ای است و هر پرنده ای که می‌خواهد هوای رها شدن را استشمام کند باید در این آسمان بال بگشاید و آزادانه پرواز نماید. دانشگاه آزاد اسلامی هم این چنین آسمانی دارد، آبی و به درخشش روشنایی آفتاب. ما بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا را داریم. حرف کمی نیست در حوزه علم پژوهی ، اما اگر گاهی از کمبودها گلایه ای میکنیم ، اولین حرکت در راستای برطرف کردن این کمبودها را باید از خودمان شروع کنیم یعنی با مطالبه گری درست و پافشاری روی خواسته ها میتوانیم به آنها برسیم . اگر امروز در سطح مدیریتی مشکلی بود، آری جای ناامیدی داشت که مسائل اصلاح نشود اما حالا که از مدیران شایسته و کار بلدی برخوردار هستیم دیگر نباید نگران اصلاحات امور باشیم زیرا که اصول این مدیران اصولی درست و به جاست. نمونه های زیادی برای اثبات این امر می باشد مثل طرح ارتقای تحصیلات تکمیلی مراکز آموزشی دانشگاه، که البته باید کیفیت این طرح را بالا برد تا از خروج دانشجویان که برای تحصیلات تکمیلی به خارج میروند بیشتر جلوگیری کرد و تنها راه حل بالا بردن کیفیت آموزش ، بها دادن به پژوهش ها ، اقتصادی کردن تحقیق و پژوهش علمی ، بهره گیری از همه نخبگان علمی و اساتید مجرب تحصیلات تکمیلی است.

دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های فرهنگی و فعالیت های تشکل های دانشجویی همه از پیشگامان امر بوده و حمایتش را از قشر مطالبه گر دانشجو دریغ ننموده است. مطالبات صنفی و سیاسی حق دانشجو است، زیرا دانشگاه مبدا تحولات عظیم کشور است. اگر چشم بینای دانشجو کور شود تمام جامعه نابینا می‌شود و نقد ساختارهای فاسد و در حال رشد وجود نخواهد داشت و کم کم این ساختارهای فاسد تمام ارکان کشور را مفسدخیز می نماید ، پس دانشجو باید با دقت عمل فراوانی با جستجوی جامعه مطلوب خویش باشد.

سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) ضمن تبریک سال جدید تحصیلی آرزوی موفقیت روز افزون برای دانشجویان عزیز وطنمان ایران اسلامی می نماید.

انتهای پیام

کد N963756

وبگردی