آفتاب
مدیر جامعة الزهراء قم:

جامعة‌الزهرا(س) باید الگوی حجاب و عفاف باشد

جامعة‌الزهرا(س) باید الگوی حجاب و عفاف باشد

مدیر جامعة الزهراء قم گفت: خواهران طلبه در حجاب، عفاف و پاکدامنی الگو هستند که در راه خدا به کسب علم می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام سیدسجاد هاشمیان در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة الزهرا(س)، با اشاره به رسالت مهم طلاب در کسب علم عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های مهم در کسب علم و معرفت توجه به عظمت خدا و کوچکی بنده در برابر خالق و عنایت به وظایفی که بر دوش داریم است و از خدا می‌خواهیم ما را در مسیر دشوار کسب علم یاری کند.

مدیر جامعة الزهراء قم افزود: توجه به عظمت خدا موجب آرامش و رفع دغدغه‌ها می‌شود، چرا که دغدغه‌های مختلفی در مسیر کسب علوم دینی وجود دارد که می‌توان با در نظر گرفتن خدا در امور آنها را از میان برد.

وی تصریح کرد: در منظومه شمسی 7 میلیارد کهکشان کشف شده است و ما در کره زمین به سر می‌بریم و با چنین نگاهی به کوچکی خود و بزرگی خدا پی می‌بریم حتی خلقت انسان نیز دارای شگفتی‌های بزرگی است که هر یک از ما را به تفکر وا می‌دارد.

هاشمیان اظهار کرد: تعبیر زیبایی وجود دارد که اداره این جهان به دست امام عصر(عج) است و خداوندی که به همه چیز احاطه علمی دارد می‌خواهد به ما بفهماند که خداوند عظیم‌تر از آن است که در درک ما بگنجد، قطعا خداوند از خلق دنیا اهدافی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این جهان جهاد در راه خدا دارای ارزش والایی است و انسانی که در راه خدا با نفس خود بجنگد و خود و خدای خود را بشناسد می‌تواند به بهشت الهی رهنمون شود در واقع انسانی که از امتحان‌های الهی سرافراز بیرون می‌آید می‌تواند به مقام قرب الهی نزدیک شود.

مدیر جامعة الزهراء قم افزود: همه رویدادها در جهان ثبت و ضبط می‌شود و در روز قیامت انسان در برابر عمر و اعمالش مورد بازخواست قرار می‌گیرد پس به رسالت و وظیفه خود واقف باشیم و در پرهیزگاری و اجتهاد پیشگام شویم.

وی گفت: اگر هر کس در کار خود مجاهدت داشته باشد می‌توان به پیشرفت رسید، اگر این همه دغدغه و مشکل وجود دارد بدان علت است که هر کس در جایگاه خود به مجاهدت و تلاش توجهی ندارد در این میان وظیفه طلاب کسب علم و معرفت است.

هاشمیان خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که خواهران طلبه ما در حجاب و پاکدامنی الگو هستند فردی که در راه خدا به کسب علمی می‌پردازد در حفظ کانون خانواده‌اش نیز موفقیت بیشتری باید به دست بیاورد.

وی عنوان کرد: جامعة الزهرا(س) باید الگوی حجاب و عفاف باشد و طلبه‌ها در دیانت و پاکدامنی و عفاف الگو باشند که خدا را شکر می‌کنیم در چنین فضایی به سر می‌بریم.

مدیر جامعة الزهراء قم اظهار کرد: این جا مبنا فقط فقه نیست بلکه در جهت اخلاق و تهذیب باید گام برداریم ما در آزمون سخت گیری کرده‌ایم تا عاشقان واقعی به طلب علم وارد مجموعه شوند در این عرصه سیاست‌های کلان و چشم انداز بر اساس گفته‌های رهبرمعظم انقلاب تعیین شده که اگر به زودی سند راهبردی تدوین شود می‌توان در دست یابی به اهداف گام‌های بلندی برداشت.

انتهای پیام

کد N963687

وبگردی