آفتاب

تظاهرات فلسطینی‌ها در بیت لحم علیه محمود عباس

تظاهرات فلسطینی‌ها در بیت لحم علیه محمود عباس

ده‌ها تن از حامیان جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و شهروندان فلسطینی در تظاهراتی در شهر بیت لحم، نسبت به سرکوب تظاهرات مردمی که در حمایت از مسجد الاقصی بر گزار شد و طی آن یک جوان توسط دستگاه امنیتی فلسطین مورد حمله قرار گرفت، اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، طبق اظهارات شاهدان عینی، تظاهراتی در اعتراض به اقدام سرکوبگرانه ماموران سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه شرکت کنندگان در راهپیمایی حمایت از مسجد الاقصی و زدن یک جوان فلسطینی با باتوم در مقابل ورودی اردوگاه پناهندگان الدهیشه در بیت لحم آغاز شد و تا مرکز ریاست تشکیلات خودگردان در این شهر ادامه داشت.

شرکت‌کنندگان کناره‌گیری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مسئول امنیتی که دستور ضرب این جوان را داده بود، خواستار شدند.

رامی حمدالله، نخست وزیر دولت توافقی فلسطین نیز فورا دستور آغاز تحقیقات و پیگیری و محاکمه اشخاصی را که در این حمله شرکت داشتند، صادر کرد.

در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سرکوب تظاهرات مردمی در حمایت از مسجد الاقصی توسط دستگاه امنیتی را محکوم کرد.

سامی ابو زهری، سخنگوی حماس نیز تاکید کرد، حماس این اقدامات را جرمی ملی و مشارکت در جنایت صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجد الاقصی می‌داند.

دستگاه امنیتی فلسطین در جریان تظاهرات در کرانه باختری، 17 فلسطینی را بازداشت کرد و بسیاری از تظاهرات در استان‌های مختلف را سرکوب کرد و مانع از رسیدن آنها به نقاط برخورد با سربازان اسرائیلی شد.

استان‌های کرانه باختری و غزه و نیز کشورهای اسلامی و عربی شاهد تظاهراتی گسترده در حمایت از مسجد الاقصی و مخالفت با طرح رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بودند.

انتهای پیام

کد N963671

وبگردی