آفتاب

درخواست کری از ایران برای کمک به پیشبرد مذاکرات سوریه

درخواست کری از ایران برای کمک به پیشبرد مذاکرات سوریه

وزیر امور خارجه آمریکا از تهران و مسکو خواست تا به پیشبرد مذاکرات سوریه برای حل بحران این کشور کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه پس از دیدار با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی خود در یک کنفرانس خبری مشترک در لندن گفت: آمریکا از مشارکت روسیه برای مقابله با داعش در سوریه استقبال می‌کند اما وخیم‌تر شدن بجران پناهندگان بیش از گذشته نشان می‌دهد که برای پایان بحران سوریه باید یک راه‌حل سیاسی پیدا شود که می‌تواند به تغییر سیاسی منجر شود.

کری در ادامه از ایران و روسیه خواست تا با استفاده از نفوذ خود بر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه برای مذاکره در جهت انتقال سیاسی در این کشور کمک کنند.

وی تصریح کرد: ما باید مذاکره کنیم، این چیزی است که به دنبال آن هستیم و امیدواریم که روسیه و ایران و دیگر کشورهای دارای نفوذ به پیشبرد این مذاکرات کمک کنند چون این وضعیت مانع از پایان بحران کنونی در سوریه شده است.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های اخیر موج عظیمی از پناهندگان سوری که در نتیجه نزدیک به چهار سال جنگ داخلی در سوریه بی خانمان و آواره شده‌اند در تلاش برای یافتن مکانی امن‌تر و قابل زندگی به مرزهای اروپا روی آورده‌اند. در این میان آلمان و فرانسه بیش از دیگر کشورهای اروپایی پذیرای این پناهندگان بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N963646

وبگردی