آفتاب
آیت‌الله موحدی کرمانی مطرح کرد:

روایتی از برخورد قاطع آیت‌الله خزعلی با یکی از اعضای خبرگان

روایتی از برخورد قاطع آیت‌الله خزعلی با یکی از اعضای خبرگان

عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم ختم آیت‌الله خزعلی روایتی از برخورد قاطع آن مرحوم با یکی از اعضای خبرگان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در مراسم ختم آیت‌الله خزعلی با بیان اینکه همواره علمای ربانی امانت‌دار علم و دین خدا هستند، گفت: عده‌ای که به دنبال مقام، عنوان و پول هستند، لیاقت حمل علم دین خداوند را ندارند لذا این مسئله باید برای روحانیون مورد توجه باشد و بدانند که این علم را در اختیار هر کسی قرار ندهند.

وی افزود: در برخی احادیث آمده است که اگر مومن فقیهی از دنیا برود، در دین خدا شکاف ایجاد می‌شود. آیت‌الله خزعلی از جمله علمایی بود که فقدانش چنین اثری در جامعه خواهد گذاشت.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله خزعلی افزود: آن مرحوم، سخنور، مبارز و انسانی بود که خدمات فراوانش به انقلاب اسلامی موجود است. آیت‌الله خزعلی از حواریون امام (ره) و مقام معظم رهبری بود و در دفاع از دین خدا قوی بود و همواره حق را می‌گفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی حق را حمایت و تبیین می‌کرد و در راه خدا هیچ مماشاتی را نمی‌پذیرفت، گفت: خطابه‌های آتشین این عالم بزرگ را دیده و شنیده‌ایم. سخنرانی‌های کوبنده آن مرحوم بعد از به زندان افتادن امام (ره) فراموش شدنی نیست.

وی تاکید کرد: آیت‌الله خزعلی در جایگاه تفسیر، تدریس و روشنگری در امر ولایت بسیار قوی و انسانی بود که وقتی باطل را می‌دید به سرعت پرخاش می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به یکی از جلسات مجلس خبرگان و اقدام قاطع آیت‌الله خزعلی، گفت: به خاطر دارم که یکی از اعضای خبرگان در یکی از اجلاس‌ها جمله نامناسبی گفت که از آن اهانت به نظام و ولایت استشمام می‌شد؛ در همین هنگام بود که آیت‌الله خزعلی برخاستند و بر سر آن فرد فریاد کشیدند.

وی افزود: توصیه ایشان همواره به اطاعت از ولایت فقیه بود و همیشه تاکید داشتند که ولایت فقیه تداوم ولایت رسول‌الله است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی در بنیاد الغدیر بسیار فعال بود، گفت: بنیاد الغدیر، بنیادی ارزنده است که می‌کوشد امامت امیرالمومنین (ع) را به دنیای نادان معرفی کند.

وی افزود: خدمات آیت‌الله خزعلی از قبل تا بعد از پیروزی انقلاب در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری فراموش ناشدنی است. ایشان یکی از اعضای موثر در خبرگان رهبری بود و در همه عرصه‌های انقلاب حضور داشت و فعالانه عمل می‌کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: قاطعیت در مقابل نفاق، کفر و استکبار از خصایص آیت‌الله خزعلی بود، ایشان در مقابل دشمنان داخلی و خارجی محکم می‌ایستاد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد الغدیر و با تاکید بر اینکه باید بحث‌های علمی، آرام، متین و به دور از پرخاش و اهانت بین صاحبان مذاهب انجام شود، گفت: امروز متاسفانه دستهای استعماری، صمیمیت سابق شیعه و سنی را تبدیل به بغض و دشمنی کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر مسلمین به یکدیگر نزدیک شوند، به مسجدالاقصی جسارت نمی‌شد، این درد بزرگی است و باید به داد این مسجد بزرگ رسید.

امام جمعه موقت تهران گفت: پس چه زمانی امت اسلامی به این فکر می‌افتد که دست این حکومت وهابی سعودی را از سر حرمین شریفین بردارد؟ آنها ثابت کردند که لایق نیستند و نمی‌توانند حرمین شریفین را مدیریت کنند و هر سال می‌بینیم که حوادث تلخی در مناسک حج به وقوع می‌پیوندد.

کد N963401

وبگردی