آفتاب
در کنفرانس خبری مشترک با ظریف

وزیر خارجه هلند: نگاه مثبتی به روابط با ایران داریم

وزیر خارجه هلند: نگاه مثبتی به روابط با ایران داریم

برت کوئندرس که صبح امروز با همتای ایرانی‌ خود در وزارت خارجه دیدار کرد بعد از این دیدار در جمع خبرنگاران با استقبال از گسترش روابط بین ایران و هلند، حصول توافق هسته‌ای را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی ایسنا، این دیپلمات عالی رتبه‌ هلندی با اشاره به سفر خود به تهران اظهار کرد: فردا نیز به اصفهان یکی از شهرهای مهم ایران سفر خواهم کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش روابط دو کشور بعد از وقفه‌ای که به وجود آمده تصریح کرد: 14سال پیش به عنوان نماینده پارلمان به تهران سفر کردم و اکنون در مقام وزارت خارجه به تهران آمده‌ام و تصمیم داریم که روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور را گسترش دهیم.

وی با تبریک توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 و اهمیت اجرایی شدن این توافق گفت: در 6 ماه اول سال آینده ریاست اتحادیه اروپا بر عهده هلند خواهد بود و این توافق اولویت‌هایی را برای دولت هلند ایجاد می‌کند و این موضوع مهمی است.

وی با مثبت ارزیابی کردن گفت و گوهای امروز صبح خود با همتای ایرانی‌اش ادامه داد: چندی پیش وزیر انرژی و کشاروزی ایران به هلند سفر داشتند و ما به دنبال تعمیق روابط در حوزه‌های سیاسی فرهنگی و اقتصادی هستیم و کمپانی‌های صنعتی هلند با اجرای توافق تمایل برای حضور و سرمایه گذاری در بازار ایران دارند.

کوئندرس با بیان این که دو کشور می‌تواند همکاری‌های خوبی در حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله موضوع آب داشته باشند گفت: بحث مهاجرین ، اوضاع سختی که در منطقه وجود دارد و اهمیت راهی برای ایجاد صلح و ثبات در این منطقه از دیگر محورها‌ی گفت و گو بین مقامات دو کشور است.

وی همچنین به نقش ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه اشاره کرد و گفت: امیدوارم دو کشور بتوانند در زمینه‌های مختلفی از جمله بحث مبارزه با مواد مخدر با یکدیگر همکاری کنند.

این مقام عالی رتبه‌ی هلندی درپاسخ به سوال خبرنگار پرس تی‌وی مبنی بر این که آینده روابط دو کشور ایران و هلند را بعد از رفع تحریم‌ها چطور ارزیابی می‌کنید ادامه داد: همانطور که می‌دانید در سیاست پیش بینی کردن امر خطرناکی است. ولی معتقدم که روابط میان ایران و اتحادیه اروپا پس از توافق گسترش بیشتری خواهد داشت.

وی در همین راستا افزود: در اتحادیه اروپا کشورهایی هستند که در مذاکرات حضور داشتند و در اجرای برجام و این تفاهم نقش دارند. به نظر ما یک پیروزی سیاسی بین ایران و سایر همکاران که این توافق را امضا کردند به دست آمده است.

کوئندرس با بیان این که ما تلاش خود را می‌کنیم که روابط و مشارکت ایران و اتحادیه اروپا گسترش پیدا کند افزود:‌ نگاه مثبتی به روابط ایران و هلند داریم همانطور که آقای وزیر اشاره کردند روابط دو کشور طولانی است البته همراه با پستی و بلندی‌هایی بوده ولی ما می‌توانیم این روابط را پیشرفت دهیم و شرایط رابرای بهبود روابط ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، این مقام عالی رتبه‌ی هلندی امروز با تعداد دیگری از مقامات عالی رتبه‌ کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و فردا به اصفهان خواهد رفت.

انتهای پیام

کد N963391

وبگردی