آفتاب
نائب رئیس مجلس خبرگان :

آل سعود لیاقت مدیریت حرمین شریفین را ندارند

آل سعود لیاقت مدیریت حرمین شریفین را ندارند

نایب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آل سعود ثابت کرده اند که لیاقت ندارند و نمی توانند مدیریت صحیح کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، آیت الله موحدی کرمانی در مراسم ترحیم مرحوم آیت الله خزعلی در مدرسه عالی شهید مطهری اظهار کرد: امت اسلامی کی به این فکر می افتد که دست این حکومت وهابی نالایق را از سر حرمین شریفین کوتاه کند. اینها ثابت کرده اند لایق نیستند و نمی توانند مدیریت صحیح کنند. هر سال در این کشور اتفاقی می افتد و امسال هم دیدیم اتفاق جان سوزی در مکه افتاد.

وی با اشاره به حوادث منطقه بیان کرد: امروز اتفاقاتی که دریمن می افتد تاسف بار است و یا حضور آواره هایی که از ترس جانش از دست داعش خبیث و جلاد فرار کردند و کشورها هم جلویشان را می گیرند و نمی گذارند کاری انجام دهند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز همچنین تاکید کرد:‌ آرزو می کنیم بحث های علمی و آرام ، متین و دور از پرخاش و اهانت بین مسلمین انجام شود.

صمیمیت بین شیعه و سنی کجا رفته است ؟ متاسفانه دست های استعمار تمام صمیمیت را تبدیل به دشمنی و کینه کرده و مسلمین را به جان هم انداخته است. به همین دلیل مقام معظم رهبری مرتبا درباره وحدت صحبت می‌کننند. تقریب بین مذاهب هم به همین دلیل شکل گرفت تا بحث ها بین مسلمین بدور از اهانت و با کمال ادب و احترام مطرح شود.

وی اضافه کرد:‌ اگر مسلمین به هم نزدیک باشند دیگر اتفاقاتی همچون اتفاق مسجد الاقصی و اهانت به آن پیش نمی آید که رژیم صهیونیستی تلاش دارد آثار اسلامی را محو کند و آثار یهودی را جایگزین آن نماید.این درد بزرگی است و باید به داد این مسجد برسیم . مسجدی که قران با تجلیل از آن نام می برد و قبله اول مسلمین است .

موحدی کرمانی در بخش دیگری از صحبت های خود به ویژگی های علما اشاره کرد و افزود:‌ علمای ربانی به تعبیر حضرت مهدی (عج) حجج حضرت بقیه الله هستند و سخنان علما حجت است تا زمانی که مردم در تحیر هستند و وظیفه خود را نمی دانند به علماء مراجعه کنند به خصوص در مسائل مهم مملکتی که این وظیفه متوجه مردم است و از علما نظرخواهی کرده و به وظیفه خود عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: علما ورثه انبیاء هستند و از خودشان هیچ ندارند بلکه هر نظری که می‌دهند از نبی اکرم و ائمه (ع) گرفته اند . این عنوان هم برای خود علما یک وظیفه خطیر است. آن‌ها باید مقاوم باشند و مقابل ظالم بایستند و اگر در جامعه خطری دیدند نباید بی تفاوت باشند. طبق فرموده قرآن پیغمبر (ص) هم باید خودش استقامت کند و هم انسان های مقاوم را پرورش دهد. علماء نیز وظیفه دارند انسان های مدافع و مجاهد بپرورانند و الحمد الله می بینیم در کشور ما دیروز امام (ره) و امروز مقام معظم رهبری مدافع پرور بوده و هستند و انسان های اهل دفاع را تربیت می‌کنند و به آن‌ها توجه می‌دهند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: علما ء امین مردم هستند و احساس می‌کنند آنچه به دستشان آمده امانتی از جانب خدا است. اگر عالمی از دنیا برود شکافی در دین پیدا می‌شود که هیچ چیز نمی تواند این رخنه را پر کند. امروز هم در گذشت آیت الله خزعلی همین طور است . ایشان یک سخنور قوی ، انسانی مبارز، تلاشگر، یار امام و رهبری ، شجاع و قوی در دفاع از دین بود. حق را می گفت و در این راه ملاحظه هیچ کس را نمی کرد و غیر از خدا هیچ چیز را نمی دید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: مرحوم خزعلی در جایگاه تدریس و تفسیر و به خصوص روشنگری در امر ولایت فقیه بسیار قوی بود و به شدت از ولایت دفاع می کرد. بیاد دارم که در مجلس خبرگان وقتی یکی از اعضا سخنی گفت که از آن اهانت به نظام استشمام می شد مرحوم خزعلی فورا بلند شد و بر سرش فریاد کشید. توصیه او پیوسته درباره امر ولایت بود.

موحدی کرمانی در پایان گفت: مرحوم خزعلی در پیش و بعد از انقلاب در مبارزات شرکت داشت و خدماتش فراموش نشدنی است . در مجلس خبرگان از اعضای موثر بود و فعالیت هایش در بنیاد الغدیر به یادماندنی است. باید فقدان این عالم ربانی را به جهان اسلام و تشیع ، حوزه علمیه ، مقام معظم رهبری ، مردم ایران، و خانواده محترم ایشان تسلیت بگوییم و برای ایشان علو درجات را مسألت داریم.

انتهای پیام

کد N963380

وبگردی