آفتاب
در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای هلندی‌اش

ظریف: اجرای درست برجام بهترین ضمانت برای ادامه حیات آن است

ظریف: اجرای درست برجام بهترین ضمانت برای ادامه حیات آن است

وزیر خارجه کشورمان اظهار کرد: اعضای اتحادیه اروپا باید توجه کنند که اجرای درست برجام بهترین ضمانت برای جدی ماندن و ادامه حیات این توافق است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی ایسنا، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان صبح امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای هلندی خود در وزارت خارجه در ابتدای سخنانش با ابراز خرسندی از سفر وزیر خارجه هلند به تهران بعد از 14سال در پاسخ به سوال خبرنگار پرس‌تی‌وی مبنی بر این که با توجه به رفت وآمد هیات‌های اروپایی مردم کی نتایج برجام و توافق وین را مشاهده خواهند کرد؟ گفت: برجام هنوز جاری نشده است ولی قبل از اجرای برجام شاهد حضور و سفرهای گسترده‌ بنگاههای اقتصادی اروپا به ایران هستیم و این سفرها آغاز شده است.

ظریف با بیان این که باید از دو منظر به توافق ژنو و وین نگاه کرد ادامه داد: توافق ژنو از گسترده شدن تحریم‌ها علیه ایران جلوگیری کرد. این تحریم‌ها غیر عادلانه و غیر قانونی بودند و متاسفانه ازسال 90 مسیر آنها رو به افزایش بود و این مسیر در سال 92 متوقف شد. شما باید این شرایط را با شرایط قبل مقایسه کنید.

این دیپلمات عالی رتبه ایرانی با ابراز امیدواری نسبت به این که با اجرایی شدن برجام آثار این موضوع خود را بیشتر نشان دهد ادامه داد:‌ البته نکته‌ای که در این میان جامعه بین‌الملل از جمله اتحادیه اروپا باید به آن توجه کند این است که اجرای درست این توافق بهترین ضمانت برای جدی ماندن و ادامه حیات آن است.

ظریف خطاب به اروپایی ها ادامه داد: باید به این توافق به عنوان دستاورد دیپلماسی نگاه کنند نه یک معامله. اگر آنها به این توافق به عنوان یک دستاورد در عرصه‌ی دیپلماسی نگاه کنند همه تلاش‌ها و اقدامات در این زمینه رو به جلو و مثبت خواهد بود و زمینه برای اجرایی شدن آن هر چه بیشتر فراهم می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود.

کد N963217

وبگردی