آفتاب

مقدمه چینی برای بازگشت قریب‌الوقوع منصور هادی به یمن

مقدمه چینی برای بازگشت قریب‌الوقوع منصور هادی به یمن

همزمان با ورود گروهی از گارد ریاست‌جمهوری مستعفی یمن به استان عدن برخی منابع از بازگشت قریب الوقوع رئیس‌جمهور فراری یمن به این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اخیرا پس از ورود خالد بحاح، نخست‌وزیر مستعفی یمن و هفت وزیر کابینه وی به شهر عدن، دولت مستعفی اعلام کرد که به شکل رسمی مقر خود را به عدن منتقل کرده است.

در همین راستا منابع اعلام کردند که گروهی از گارد ریاست جمهوری مستعفی یمن وارد عدن شده است.

این منابع از بازگشت قریب الوقوع عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی به یمن خبر دادند.

منصور هادی همچنین با تعدادی از شخصیت‌ها و قبایل یمنی در محل اقامت خود در ریاض دیدار و درخصوص مذاکرات طرف‌های یمنی با نظارت سازمان ملل و اوضاع یمن گفتگو کرد.

از سوی دیگر پس از آنکه ائتلاف متجاوز سعودی در حملات هوایی در صنعاء منزل سفیر عمان را هدف قرار داد، عمان سفیر عربستان در مسقط را احضار کرد و یادداشت اعتراض آمیزی را تقدیم وی کرد.

این در حالی است که سخنگوی ائتلاف سعودی مدعش شد که به منزل هیچ سفیری حمله نشده و در عین حال خواستار انجام تحقیفات درباره منبع این حملات شده است.

این تحولات درحالی صورت می‌گیرد که اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن همچنان درحال تلاش برای احیای مذاکرات سیاسی است. انصارالله یمن و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن اخیرا با شرکت در دور جدید مذاکرات موافقت کردند اما دولت مستعفی یمن که ابتدا با شرکت در مذاکرات موافقت کرده بود بعدا با شرکت در مذاکرات را به اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت منوط کرد.

انتهای پیام

کد N963215

وبگردی