آفتاب

سرکرده بوکوحرام ادعای ارتش نیجریه را رد کرد

سرکرده بوکوحرام ادعای ارتش نیجریه را رد کرد

ارتش نیجریه در حالی اعلام کرد که به دستاوردهای بیشتری در مقابله با گروه بوکوحرام دست یافته است که سرکرده این گروه تروریستی این ادعا را رد کرد و گفت: سخن گفتن ارتش نیجریه از موفقیت یک دروغ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در همین حال سخنگوی ارتش نیجریه گفت: سربازان ارتش تعداد زیادی از اردوگاه ها و مخفیگاه های بوکوحرام را در استان بورنو از بین برده اند. مقابله با تروریسم در شمال شرق کشور یک دستاورد مهم است.

در جریان عملیات ارتش نیجریه در شهر "گوزا" که بوکوحرام سال گذشته میلادی آن را مقر فعالیت خود اعلام کرده بود، 62 تن نجات یافتند. همچنین 77 زن،‌ مرد و کودک که اکثرا دچار سوءتغدیه شدند،‌ روز شنبه وارد شهر "باما" شدند.

یکی از افراد نجات یافته گفت که دست راستش توسط شبه نظامیان سال گذشته میلادی قطع شده است. همچنین هشت تن از مظنونان به عضویت در بوکوحرام خود را به ارتش نیجریه تسلیم کردند.

ارتش نیجریه اعلام کرده که یکسری عملیات موفقیت آمیز علیه بوکوحرام انجام داده و 90 تن را از دست این گروه نجات داده است.

محمدو بوهاری، رییس جمهوری نیجریه اوایل اوت سال جاری میلادی به فرماندهان جدید ارتش کشور سه ماه وقت داد تا بوکوحرام را شکست دهند. اقدامات شبه نظامی گرایانه بوکوحرام در شش سال اخیر باعث کشته شدن دست کم 15 هزار تن و بی خانمانی بیش از دو میلیون تن دیگر شده است.

با این حال، "ابوبکر شیکاو"، سرکرده گروه بوکوحرام که از فوریه سال جاری میلادی اقدام به ارسال پیام ویدئویی نکرده و تنها در ماه گذشته میلادی و پس از اعلام بیعت با داعش پیامی صوتی منتشر کرد، در یک پیام صوتی 25 دقیقه ای از طریق رسانه اجتماعی منتشر شد، گفت: ارتش نیجریه درباره اینکه تسلیحات ما را مصادره کرده، قلمروهای ما را به تصرف درآورده و دچار آشفتگی ما شده،‌ دروغ می گوید. ما زنده هستیم. من زنده هستم. این پیام من است. من ابوبکر شیکاو هستم.

سرکرده بوکوحرام ادامه داد: بوهاری یک دروغگو است و شما را فریب داده است. سخنگوی ارتش نیز یک دروغگو است. بوهاری زمانی مدعی شده بودی که ما را ظرف سه ما شکست می دهی؟ چطوری می خواهی این کار را انجام دهی؟

سرکرده بوکوحرام درباره مذاکرات میان رییس جمهوری نیجریه و فرانسوا اولاند،‌ همتای فرانسوی وی نیز اشاره کرد و اظهارات نادرست بوهاری را درباره زندانی شدن شبه نظامیان این گروه تروریستی رد کرد و گفت:‌ بوهاری اخیرا گفته بود که مقام های نیجریه با اعضای بوکوحرام در زندان صحبت کرده و به آنها قول عفو دادند اگر این افراد با مقام های نیجریه برای آزادی بیش از 200 دختر دانش آموز که سال 2014 ربوده شدند، همکاری کنند.

انتهای پیام

کد N963214

وبگردی