آفتاب

تظاهرات در شهرهای اروپا در حمایت از مسجد الاقصی

تظاهرات در شهرهای اروپا در حمایت از مسجد الاقصی

شهرهای مختلف آلمان و دیگر کشورهای اروپایی شاهد برگزاری تجمع‌ها و تظاهراتی در محکومیت اهانت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و اعلام حمایت از این مسجد بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، با فراخوان مرکز فلسطینیان آلمان، بعد از ظهر روز شنبه هزاران فلسطینی و عرب در شهر رکلینگهاوزن در شمال ایالت راین در غرب آلمان تظاهراتی در اعتراض به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در شهر بیت‌المقدس و اهانت به مسجد الاقصی برگزار کردند.

تظاهرکنندگان افزایش هتک حرمت مسجد الاقصی و شهر بیت‌المقدس توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و شعارهایی برای آزادی قدس و غزه سر دادند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات نسبت به افزایش این اقدامات رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن برای مقدسات اسلامی و مسیحی شهر بیت‌المقدس، هتک حرمت مستقیم مسجد الاقصی و نیز به آتش کشیدن و تخریب بخشی از این مسجد هشدار دادند.

پیش از این تظاهرات، عصر روز جمعه نیز انجمن زنان فلسطین و موسسه «جوانان آلمانی برای آزادی قدس» نیز تحصنی اعتراضی مقابل درب تاریخی برندنبورگ در برلین تحت عنوان مسجد الاقصی هرگز تقسیم زمانی نخواهد شد» برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این تحصن، تصاویر و پلاکاردهایی به زبان آلمانی در دست داشتند که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه هویت عربی - اسلامی شهر بیت‌المقدس را محکوم کرده و خشم خود را نسبت به این اقدامات ابراز داشتند و با شهروندان فلسطینی ساکن قدس اشغالی اعلام همبستگی کردند.

مرکز فلسطینیان آلمان نیز با انتشار بیانیه‌ای در رسانه‌های این کشور نسبت به خطرات طرح توسعه‌ای اسرائیل در مسجد الاقصی هشدار داد و تاکید کرد که این طرح شرایط در قدس را به لبه پرتگاه می‌کشاند.

همچنین این مرکز اعلام کرد، قصد دارد در تاریخ سوم اکتبر آتی در شهر اشتوتگارت واقع در جنوب آلمان تجمع بزرگی در حمایت از مسجد الاقصی برپا کند.

سهیل ابوشماله، رئیس این مرکز در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که این فعالیت‌ها نشان‌دهنده واکنش نزدیک به 100 هزار فلسطینی ساکن آلمان به افزایش تجاوزات اسرائیل در قدس و هتک حرمت مکرر مسجد الاقصی توسط این رژیم است.

وی ادامه داد: تا زمانی که مقامات اروپایی موضعگیری جدی در مقابل این تجاوزات نداشته باشند و گامی در راستای توقف یهودی‌سازی قدس برندارند، این فعالیت‌ها در تمامی سطوح ادامه می‌یابد.

در دیگر شهرهای اروپا از جمله میلان ایتالیا، دوبلین پایتخت ایرلند و کاپنهاگ پایتخت دانمارک فعالیت‌های مشابهی در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی انجام شد.

از سوی دیگر، ائتلاف شیخ احمد یاسین در پاریس پایتخت فرانسه تظاهراتی را در محکومیت تشدید تجاوزات صهیونیست‌های اشغالگر علیه مسجدالاقصی و ادامه محاصره ظالمانه نوار غزه برگزار کرد.

در این تظاهرات که مقابل مسجد کوربای ایصون یکی از بزرگ‌ترین مساجد پاریس برگزار شده بود، صدها نمازگزار و فعال خارجی حامی مساله فلسطین مشارکت داشتند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی همبستگی خود با مسجد الاقصی را اعلام کردند.

در همین راستا، شیخ عبدالحکیم صفریوی رئیس ائتلاف شیخ یاسین ضمن محکوم کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی، تصریح کرد که یهودیان زمانی به خود جسارت داده و حرمت قبله نخست را زیر پا گذاشتند که مسلمانان به تنش و درگیری‌های داخلی خود سرگرم شده و از مسائل اصلی غافل ماندند.

وی همچنین سکوت کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را به شدت محکوم کرد و خواستار مداخله و تحرک فوری جامعه جهانی برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها علیه قدس، مسجدالاقصی و غزه شد.

انتهای پیام

کد N963184

وبگردی