آفتاب

مقداد: در حال بررسی طرح دی‌میستورا هستیم/ترکیه بحران پناهجویان را ایجاد کرد

مقداد: در حال بررسی طرح دی‌میستورا هستیم/ترکیه بحران پناهجویان را ایجاد کرد

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: رابطه ما با مسکو تاریخی است و ما از قدیم با روسیه همکاری نظامی داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگوی ویژه با شبکه خبری المیادین لبنان درباره روابط دمشق با مسکو گفت: سوریه و روسیه به واسطه پیمان دوستی و همکاری با یکدیگر در ارتباط هستند و همکاری نظامی میان دو کشور بسیار قدیمی است.

معاون وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه به دولت دمشق تاکید کرده که نتایج فعالیت کمیته‌ها غیر‌الزام‌آور است و مقامات سوریه نیز درباره فعالیت این کمیته‌ها با وی گفتگو کرده‌اند.

مقداد با تاکید بر اینکه دمشق در حال بررسی طرح دی میستورا است و نظر خود درباره این طرح را در وقت مناسبی اعلام خواهد کرد، گفت: دولت دمشق مخالف این مساله است که برای حل بحران خود با یک طرف خارجی وارد گفتگو شود و تاکید دمشق بر این است که مذاکره میان خود سوری‌ها انجام گیرد.

معاون وزیر خارجه سوریه معتقد است، حمایت روسیه از دمشق در چارچوب مقابله با تروریسم است و همین تروریسمی که سوریه را دچار بحران کرده است، اکنون ترکیه، عربستان و کل جهان را تهدید می‌کند.

در ادامه این گفتگو مقداد درباره بحران پناهجویان سوری در غرب تاکید کرد: ترکیه به دلیل اینکه با طرحش برای ایجاد منطقه حائل موافقت نشد اکنون بحران پناهندگان به اروپا را ایجاد کرده است.

مقداد در ادامه عربستان و قطر را به افزایش حمایت‌ها از تروریسم متهم کرد و گفت: سوریه یا افغانستان لقمه‌ای راحت برای آمریکا یا دیگر کشورها نیستند.

وی در ادامه گفت: اسرائیل به حمایت آشکار از جبهه النصره می‌پردازد و این موضوع در گزارش‌های سازمان ملل نیز تایید شده است.

انتهای پیام

کد N963092

وبگردی