آفتاب

پاپ: سازش کوبا- آمریکا الگویی برای سیاستمداران جهان است

پاپ: سازش کوبا- آمریکا الگویی برای سیاستمداران جهان است

رهبر کاتولیک‌های جهان تاکید کرد، کوبا و آمریکا تلاش دارند که به سازش دست یابند و با این کار نمونه‌ای را به جهان برای تبعیت کردن نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "پاپ فرانسیس"، رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان سفر به هاوانا گفت که سازش میان کوبا و آمریکا نمونه‌ای برای تبعیت سیاستمداران سراسر جهان از آن شد.

پاپ روز شنبه پس از ورود به کوبا گفت: ماه‌ها شاهد تحولاتی بودیم که قلبمان را پر از امید کرده بود؛ روند عادی‌سازی روابط میان این دو کشور پس از سال‌ها بیگانگی. این باید به نمونه‌ای برای سازش در سراسر جهان تبدیل شود.

روند از سرگیری روابط حسنه میان هاوانا و واشنگتن به گفته پاپ نتیجه "فرهنگ دیدار و گفت‌وگو" است.

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در دسامبر 2014 عادی‌سازی روابط میان دو کشور را آغاز کرد. در ماه ژوئیه ایالات متحده آمریکا مناسبات دیپلماتیک با کوبا را به دنبال بازگشایی سفارت‌ها در دو کشور از سر گرفت و پنج دهه تیرگی روابط پایان داد.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز شنبه برای دیداری متعارف وارد کوبا شد که این سفر تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت. وی قرار است مراسم‌های مذهبی‌ای در پایتخت کوبا و نیز شرق این کشور برگزار کند. پاپ در ادامه با رائول کاسترو، رهبر کوبا دیدار می‌کند و به بازدید از مکان‌های مذهبی این کشور می‌پردازد.

پاپ

پاپ

انتهای پیام

کد N962957

وبگردی