آفتاب
«فیصل المقداد»:

طرح «دیمستورا» را بررسی و موضع خود را اعلام می‌کنیم

طرح «دیمستورا» را بررسی و موضع خود را اعلام می‌کنیم

معاون وزیر امور خارجه سوریه در سخنانی اظهار داشت که طرح «دیمستورا» نماینده سازمان ملل در خصوص بحران سوریه را بررسی کرده و موضوع خود را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: روسیه و سوریه به لحاظ سرنوشت و جغرافیا با یکدیگر هم سرنوشت هستند و این ارتباط در ضمیر دو ملت ریشه دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: امنیت سوریه از بعد فرهنگی، تاریخی و سرنوشت به امنیت روسیه مرتبط است و تا این لحظه روسیه و سوریه نبرد مشترکی علیه تروریستها انجام نداده اند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد: برخی کشورهای غربی و عربی گمان کردند سیاست تغییر رژیم ها با پولی که در اختیار دارند امکانپذیر است.

وی افزود: جنگ علیه سوریه به خاطر مواضع این کشور در قبال ملت فلسطین و حمایت از مقاومت صورت گرفت اما با همت ملت، ارتش و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اجازه نخواهیم داد ذره ای از خاک سوریه چشم پوشی شود.

فیصل المقداد تصریح کرد: تروریسمی که آمریکا و مزدوران آن در منطقه همچون عربستان سعودی بنا نهادند در منطقه منتشر شده است، این تروریسم به کشورهای دیگر منطقه و سپس به تمامی جهان منتقل خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت که ملت و رهبری سوریه با مردم فلسطین در مواجهه با تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی ابراز همبستگی می کند.

وی افزود: طریح دیمستورا نماینده سازمان ملل برای حل بحران سوریه را بررسی کرده و در زمان مناسب موضع خود را اعلام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ترکیه در پی درخواست ایجاد منطقه حائل در مرزهای خود بحران آورگان را به اروپا منتقل کرد.

کد N962905

وبگردی