آفتاب
تحولات فلسطین؛

بازداشت۷ فلسطینی در قدس اشغالی/ برپایی تظاهرات اعتراضی در بیت لحم

بازداشت۷ فلسطینی در قدس اشغالی/ برپایی تظاهرات اعتراضی در بیت لحم

بازداشت ۷ شهروند فلسطینی توسط پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و برپایی تظاهرات در شهر بیت لحم علیه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با صهیونیستها از جمله تحولات فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع فلسطینی، پلیس رژیم صهیونیستی ۷ شهروند فلسطینی را در درگیری های پراکنده در قدس اشغالی بازداشت کرد. عناصر پلیس اسرائیل شهروندان فلسطینی را در محله العیسویه واقع در شرق قدس اشغالی بازداشت کردند.

از سوی دیگر ده ها فلسطینی ساکن شهر بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری، با برپایی تظاهرات، کناره گیری محمود عباس از ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را خواستار شده و نوشته هایی در محکومیت همکاری امنیتی تشکیلات با رژیم صهیونیستی به دست گرفتند.

شاهدان عینی گفتند معترضان تظاهرات خود را از اردوگاه الدهیشه در بیت لحم شروع و به سمت ساختمان ریاست تشکیلات خودگردان در این شهر حرکت کردند. بر این اساس معترضان شعارهایی را در محکومیت اقدامات تشکیلات خودگردان سر داده و خواهان کناره گیری ابومازن از ریاست این تشکیلات و توقف هماهنگی امینتی با رژیم صهیونیستی شدند.

این در حالی بود که سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان روز گذشته مانع از راهپیمایی شهروندان فلسطینی در شهر های بیت لحم و نابلس در حمایت از مسجد الاقصی شدند و ۱۷ نفر از جمله چند خبرنگار را بازداشت کردند.

از سوی دیگر مسعود غنایم نماینده عرب کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت که هیئتی از لیست یکپارچه عربی (فراکسیون پارلمانی عرب های ساکن اراضی اشغالی) برای بررسی تحولات مربوط به مسجد الاقصی روز یکشنبه عازم اردن و  سپس ترکیه خواهد شد و با مقامات این دو کشور دیدار می کند.

وی افزود: اعضای این هیئت با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در امان دیدار خواهند کرد و روز دوشنبه به منظور دیدار با مقامات ترکیه عازم استانبول خواهند شد. غنایم تصریح کرد: محور دیدارهای اردن و ترکیه موضوع قدس و مسجد الاقصی و نقش این دو کشور در دفاع از این مکان مقدس در سایه تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی خواهد بود.

 

کد N962849

وبگردی