آفتاب
اوباما:

کنگره بودجه را در مهلت مقرر تصویب کند

کنگره بودجه را در مهلت مقرر تصویب کند

رئیس جمهوری آمریکا از نمایندگان کنگره خواست تا پیش از پایان مهلت مقرر در اول اکتبر (نهم مهر) بودجه سال آینده این کشور را تصویب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا کنگره این کشور را که اکثریت آن در دست جمهوری خواهان است به تصویب بودجه سال ۲۰۱۶ پیش از پایان مهلت مقرر فراخواند. وی در نطق رادیویی هفتگی خود گفت اگر جمهوری خواهان می خواهند به رشد اقتصادی کشور کمک کنند باید تصویب بودجه را سرعت ببخشند.

این در حالی است که اگر بودجه سال آینده آمریکا طبق برنامه تا پایان سپتامبر به تصویب کنگره نرسد، دولت این کشور برای دومین بار ظرف دو سال به تعطیلی کشانده می شود. جمهوری خواهان پیشتر برای تصویب بودجه سال ۲۰۱۴ نیز در اعتراض به طرح اصلاح نظام سلامت اوباما، تعلل کردند که این امر به تعطیلی دو هفته ای دولت و تمام نهادهای آن انجامید.

برآوردها حاکی است هزینه این تعطیلی برای اقتصاد آمریکا حدود ۲۴ میلیارد دلار بوده است. تحلیلگران بر این باورند که تعطیلی مجدد دولت پیامدهای سنگینی برای اقتصاد آمریکا داشته و از سرعت رشد آن در مقایسه با اقتصاد کشورهای رقیب مانند چین می کاهد.

کد N962830

وبگردی