آفتاب
جان کری :

تحریم های ایران پیش از اجرای کامل توافق برداشته نمی شود

تحریم های ایران پیش از اجرای کامل توافق برداشته نمی شود

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالات نمایندگان کنگره آمریکا گفت برجام تا زمانی که کامل اجرا نشود تحریم های اقتصادی همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز اسرائیل، جان کری در پاسخ به سوالات یک نماینده کنگره آمریکا درباره توافق هسته ای ایران گفت تحریم های اقتصادی علیه ایران تا قبل از اجرای کامل توافق هسته ای برداشته نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی که توسط «جو ویلسون» نماینده کارولینای جنوبی از روی متن خبرنگار اسرائیلی خوانده شد، افزود: طبق توافق ایرانی ها باید دو سوم از سانتریفیوژها و تمام ذخایر اورانیوم غنی شده خود را تعلیق کنند و در آن صورت تحریم های اقتصادی علیه این کشور برداشته می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری که درباره احیای اقتصادی ایران بعد از توافق و حمایت احتمالی این کشور از گروههای ترویستی به صحبتهای قبلی خود بسنده کرد و گفت که در صورت تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران تحریم ها برداشته می شود.

جان کری در پاسخ به خبرنگار اسرائیلی که درباره اتهام ایران در بمب گذاری مرکز یهودیان در آرژانتین سوال کرده بود خاطر نشان کرد که ما همچنان روی این پرونده کار می کنیم و متهمان اصلی این حادثه را پیگیری می کنیم. آمریکا اعتقاد دارد که نفوذ ایران در منطقه به خاطر مرگ هوگو چاوز کاهش یافته است.

وی خطاب به جامعه یهودیان اعلام کرد که کشورش همیشه علیه جنبش های ضد یهود در جهان خواهد بود و آنها باید اطمینان داشته باشند اظهارات ضد اسرائیلی مقامات ایران از سوی آمریکا پیگیری خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر به حمایت کشورش از اسرائیل در مقابل ایران اشاره کرد و گفت در هر صورتی ما از امنیت اسرائیل در مقابل تهدیدهای منطقه ای حمایت خواهیم کرد.

کد N962829

وبگردی