آفتاب
نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا:

گزارش‌های آژانس مورد قضاوت آیندگان قرار می‌گیرد

گزارش‌های آژانس مورد قضاوت آیندگان قرار می‌گیرد

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اشاره به سفر آمانو به ایران گفت که آمانو و بازرسان آژانس باید بدانند که عملکرد و نحوه مواجهه آنها با برجام در تاریخ ثبت می‌شود و مورد قضاوت آیندگان قرار می‌گیرد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: توقع ما از آقای آمانو این است که به عنوان فردی از شرق آسیا با خصلت پایبندی به مرام‌ها، رفاقت‌ها و دوستی‌ها،‌ پایبندی به این خصلت‌ها را در مواجهه با توافق هسته‌ای و سفر به ایران نشان دهد.

وی در ادامه خطاب به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آقای آمانو بداند همان دانشمندانی که ایران را به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای رساندند، در صورت عدم پایبندی غربی‌ها به تعهداتشان مسیر گذشته را با قدرت ادامه خواهند داد و تحت فشار غربی‌ها قرار نمی‌گیرند.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر لزوم پایبندی آژانس به خصوص آمانو به توافقات و برجام گفت: تمامی این اتفاقات و تحولات در تاریخ ثبت می‌شود؛ چنانکه مدیران کلی در آژانس آمده و رفته‌اند که رفتارهای توام با وابستگی‌شان به غربی‌ها در اذهان همگان مانده است.

به گفته نعمتی، تضمین عینی آژانس برای عمل به تعهداتش حافظه تاریخی مردم و عملکرد آژانس در این برهه زمانی است که طبیعتا رویکرد توام با بی‌طرفی آنها در تاریخ ثبت خواهد شد و مورد قضاوت عمومی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت شرعی دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت: بازرسان آژانس در تهیه گزارش‌ها و سفر به ایران این فتوا را ملکه ذهنشان قرار دهند و بدانند که غربی‌ها در تمامی این دوران تنها جنجال به‌پا کرده‌اند حال اینکه ما همواره فعالیت‌هایمان را با حسن نیت انجام داده‌ایم و به دنبال رفع نیازهای صلح‌آمیز خودمان بوده‌ایم.

انتهای پیام

کد N962822

وبگردی