آفتاب
زاکانی مطرح کرد:

تناسب موافقان و منتقدان توافق هسته‌ای در کمیسیون برجام

تناسب موافقان و منتقدان توافق هسته‌ای در کمیسیون برجام

رئیس کمیسیون ویژه بررسی «برجام» مجلس شورای اسلامی گفت که بین موافقان و منتقدان توافق هسته‌ای در این کمیسیون تناسب برقرار است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، علیرضا زاکانی در برنامه «متن و حاشیه» که شامگاه شنبه از شبکه سوم سیما پخش شد، با بیان اینکه این کمیسیون با جدیت مشغول بررسی توافق هسته‌ای است، اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی بر اساس اصل 176 قانون اساسی وظایفی دارد که مبتنی بر آن می‌تواند بخشی از این متن را بررسی کند، الا اینکه تدبیر رهبر انقلاب این باشد که شورای عالی امنیت ملی، متولی این کار شود که در این‌صورت تمام کار و بررسی تمام این متن تحت نظر این شورا قرار می‌گیرد. تدبیر رهبر معظم انقلاب این بوده که این متن را مجاری قانونی بررسی کنند و تأکید داشتند که این متن با دقت مورد رسیدگی قرار بگیرد تا مسئولانی که آن را بررسی کرده‌اند، به مردم گزارش دهند.

وی افزود: بررسی برجام وظیفه ذاتی مجلس است. اگر این متن را یک معاهده در نظر بگیریم، براساس اصل 77 و 125 قانون اساسی و اگر این متن را یک صلح دعوی در نظر بگیریم، براساس اصل 139 قانون اساسی وظیفه مجلس است که آن را بررسی کند.

این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به سؤالی درباره تعداد زیاد منتقدین توافق هسته‌ای نسبت به موافقان در این کمیسیون گفت: باید ببینیم تعریف ما از انتقاد و منتقد چیست؟ به نظر من تعداد طیف منتقد در این کمیسیون زیاد نیست و یک تناسبی بین تعداد موافقان و منتقدان برقرار است و نمایندگان مجلس نیز با توجه به شناخت کافی نسبت به حضور این افراد در کمیسیون رأی دادند و تا کنون در کمیسیون ویژه برجام منطق حاکم بوده است.

ادامه دارد ...

کد N962798

وبگردی