آفتاب
تحولات سوریه؛

هلاکت معاون بن لادن در استان ادلب/اعدام ۵۶ نظامی سوری توسط النصره

هلاکت معاون بن لادن در استان ادلب/اعدام ۵۶ نظامی سوری توسط النصره

هلاکت سرکرده بارز گروهک جبهه النصره در درگیری های شهرک الفوعه و کفریا در استان ادلب و اعدام ۵۶ نظامی ارتش سوریه توسط تروریست های این گروهک از جمله تحولات امنیتی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، یکی از سرکرده های اصلی گروهک تروریستی جبهه النصره شاخه گروهک القاعده در سوریه طی درگیری های شهرک الفوعه و کفریا واقع در استان ادلب به هلاکت رسید.

رامی عبدالرحمان مدیر دیده با حقوق بشر سوریه گفت: ابوحسن التونسی از سرکرده های اصلی جبهه النصره در درگیری های دیروز بین نیروهای ارتش سوریه با تروریست های جبهه النصره کشته شده است.

طبق اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، التونسی یکی از معاونان اسامه بن لادن سرکرده پیشین القاعده بود و در کنار تروریست های این گروهک در افغانستان و عراق جنگیده است.

بر این اساس التونسی سال ۲۰۱۲ و در دهه شصت عمرش به عنوان یک سرکرده نظامی وارد سوریه شد و در کنار تروریست های جبهه النصره در استان ادلب می جنگید.

از سوی دیگر تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی متحد با این گروهک، ۵۶ نظامی ارتش سوریه که در جریان تصرف فرودگاه نظامی ابوالظهور به اسارت گرفته بودند را اعدام کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد شمار نظامیان سوری که بعد از تصرف این فرودگاه در ۹ سپتامبر، به دست تروریست ها اعدام شده اند به ۷۱ نفر رسیده است.

کد N962795

وبگردی