آفتاب

نیجریه ۹۰ گروگان را از چنگال تروریست های بوکوحرام آزاد کرد

نیجریه ۹۰ گروگان را از چنگال تروریست های بوکوحرام آزاد کرد

ارتش نیجریه در بیانیه ای از آزادی ۹۰ گروگان از چنگال گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرقی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش نیجریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در جریان چند رشته عملیات های ارتش این کشور در دو روستا در شمال شرقی نیجریه موفق به آزادی ۹۰ گروگان از چنگال گروه تروریستی بوکوحرام شده است.

در بیانیه ارتش نیجریه آمده است: پس از بیرون راندن تعدادی از تروریست های بوکوحرام از دو روستا در شمال شرقی نیجریه ،۹۰ نفر از جمله شماری از زنان و کودکان آزاد شدند.

لازم به ذکر است از ۲۹ ماه می و با روی کار آمدن «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه و وعده مبارزه تمام عیار با این گروه تروریستی، بوکوحرام نیز اعلام کرده است که عملیات های خود را تشدید خواهد نمود.

عناصر وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ در حمله به یک مدرسه در شمال شرقی شهر شیبوک، ۲۷۶ دختر نوجوان را ربودند.

بعداً ۵۷ نفر از این دختران موفق به فرار شدند، اما سرنوشت ۲۱۹ دختر دیگر همچنان در حاله ای از ابهام قرار دارد.

بوهاری ۲۵ شهریور ماه سال جاری، اعلام کرد که در ازای آزادی ۲۰۰ دختر دبیرستانی که در ماه آوریل سال ۲۰۰۱۴ میلادی در شهر «شیبوک» در شمال شرقی این کشور ربوده شدند، حاضر است زندانیان گروه تروریستی بوکوحرام را آزاد کند.

بوهاری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفته بود: اگر سرکردگان بوکوحرام بپذیرند همه دختران شیبوک را به ما بازگردانند، می توانیم درباره عفو و آزادی زندانیان آنها تصمیم گیری کنیم. 

بوکو حرام از ۶ سال قبل فعالیت مسلحانه خود را علیه دولت نیجریه آغاز کرد. در این مدت ۱۵ هزار نفر کشته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر خشونت های این گروه تروریستی آواره شده اند.

کد N962765

وبگردی