آفتاب

تصویب قوانین جدید در روز آخر کنفرانس عمومی آژانس انرژی اتمی

تصویب قوانین جدید در روز آخر کنفرانس عمومی آژانس انرژی اتمی

امروز در جلسه نهایی کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قوانین جدیدی در راستای ارتقاء نقش و تاثیرگذاری آژانس در حوزه‌های علوم و تکنولوژی هسته‌ای، ایمنی، امنیت، پادمان‌ها و همکاری‌های فنی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، به نقل از وبسایت رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، کنفرانس عمومی آژانس هر ساله در وین اتریش با حضور همه اعضای آن برگزار می‌شود. قوانین و تصمیمات اتخاذ شده در کنفرانس عمومی توسط کشورهای عضو و هیأت دبیران، نقشه راه آژانس در سال جاری را تعیین می‌کند. اعضا علاوه بر تصویب قانون ادامه برنامه امنیت هسته‌ای تا پایان سال 2017 که از سال 2014 آغاز شده است ، قانون دیگری را در زمینه ارتقاء سطح فعالیت‌های آژانس در علوم هسته‌ای، فناوری و ایمنی هسته‌ای را به تصویب رساندند.

در این کنفرانس اعضاء همچنین از کشورها خواستند تا با اجرای تعهدات اقتصادی و مالی به آژانس بستر لازم برای نوسازی آزمایشگاه‌های هسته‌ای را تا پایان سال 2017 را فراهم کنند.

همچنین قانون دیگری در جریان آخرین روز کنفرانس عمومی آژانس به تصویب رسید؛ بنابراین برای تاثیر و بهبود عملکرد پادمان‌های آژانس از همه کشورهای عضو درخواست شده است تا با حمایت کامل خود از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت کنند تا از اجرای مسئولیت‌های آژانس که در پادمان ها آمده است،‌ اطمینان حاصل شود.

انتهای پیام

کد N962683

وبگردی