آفتاب
سناتور جمهوری خواه:

بازگرداندن تحریم‌ها به جای خود غیرممکن است

بازگرداندن تحریم‌ها به جای خود غیرممکن است

شلی مورکاپیتو سناتور جمهوری‌خواه گفت: آزادسازی تحریم‌ها برای ایران به مدت طولانی باقی خواهند ماند و حتی در صورتی که ایران از توافق هسته‌ای سر باز زند بازگرداندن تحریم‌ تقریبا غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه خبری هیل، این سناتور به سرزنش اقلیت متعصب در سنا که مانع به تصویب رسیدن قطعنامه رد توافق هسته‌ای شدند، پرداخت و گفت:‌ متاسفانه یک اقلیت متعصب در سنا مانع راگیری اکثریت دو حزبی درباره‌ این‌که آیا توافق هسته‌ای به تصویب برسد یا نه، شدند.

وی با ابراز نگرانی بیجا نسبت به اعتماد به ایران گفت: آزاد سازی قریب‌الوقوع تحریم‌ها تنها توانایی آن‌ها در حمایت از رژیم سوریه و حمایت از حزب‌الله و تهدید متحدان ما را افزایش می‌دهد. رئیس‌جمهور(اوباما) اعلام کرده که در صورتی که ایران توافق هسته‌ای را نقض کند تحریم‌ها دوباره اعمال می‌شود، اما اجازه بدهید صریح بگویم بازگرداندن تحریم‌ها تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

سنای آمریکا روز پنج شنبه برای سومین بار قطعنامه رد توافق هسته‌ای را مورد بررسی قرار دارد اما کاملا مشخص بود که نمی‌توانست به 60 رای مورد نیاز برای رای گیری این قطعنامه دست یابد. مهلت کنگره بدون رای گیری درباره‌ی توافق هسته‌ای ایران روز پنج شنبه بدون نتیجه دلخواه آن‌ها پایان یافت.

انتهای پیام

کد N962671

وبگردی