آفتاب
مدیران بین‌الملل دو موسسه آلمانی دربازدید از پارک پردیس:

دستاوردهای ایران در حوزه علم و فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است

دستاوردهای ایران در حوزه علم و فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است

مدیران بین‌الملل دو موسسه تحقیقاتی آلمان در بازدید از پارک فناوری پردیس بر پیشرفت چشمگیر ایران در حوزه علم و فناوری تاکید کردند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، «فیلکس کاهله»، مدیر روابط بین‌الملل موسسه ماکس پلانک و دکتر «یورگ اشنایدر»، مدیر امور بین‌الملل بنیاد تحقیقات آلمان در بازدید از پارک فناوری پردیس و دستاوردهای فناورانه ایران ضمن ابراز خرسندی و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها به چه جایگاهی دست یافته است، عنوان کردند: خوشبختانه دستاوردهای ایران در حوزه علم و فناوری پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است؛ بطوری که بسیاری از این دانش‌ها قابل انتقال و تاثیرگذار است.

اشنایدر در ادامه به معرفی مختصر مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های آلمانی که در حوزه علمی در حال فعالیت هستند پرداخت و اظهار کرد: بنیاد تحقیقات آلمان یک نهاد غیر دولتی است که تحقیقات وسیعی در حوزه‌های مختلف علم بویژه علوم زیستی انجام می‌دهد؛ ضمن اینکه این موسسه در فرایند انجام پروژه‌ها در صدد انتخاب دانشمندانی شایسته است تا با ورود افراد خبره، تحقیقات در بهترین حالت انجام شود.

وی اظهار کرد: این موسسه هیچ حمایت مالی از شرکتها و صنعت ندارد و تنها بسترهای مالی را به مراکز دانشگاهی سرریز می‌کند.

در ادامه فیلکس کاهله نیز با معرفی فعالیت‌های خود عنوان کرد: موسسه ماکس پلانک 24هزار کارمند و 2800 مدیر دارد که 30 درصد آن‌ها غیر آلمانی هستند.

وی تاکید کرد: از این تعداد نخبه بالغ بر 240 دانشمند ایرانی در موسسه مشغول فعالیت هستند.

بر اساس این گزارش، این مهمانان قصد خود را از حضور در ایران بررسی ظرفیت‌های موجود در کشور و یافتن تقاضاهای فناورانه ایران برای تعریف همکاری‌های آتی دانستند.

انتهای پیام

کد N962607

وبگردی