آفتاب
در پی حمله روز جمعه طالبان؛

جنگنده‌های ارتش پاکستان مواضع طالبان را بمباران کردند

جنگنده‌های ارتش پاکستان مواضع طالبان را بمباران کردند

مقام‌های پاکستان اعلام کردند، یک روز بعد از آنکه شبه نظامیان طالبان در حمله به یک پایگاه هوایی این کشور 29 تن را کشتند جنگنده‌های ارتش این کشور مواضع آنها در نزدیکی مرز افغانستان را بمباران کرده و باعث کشته شدن دست کم 16 شبه نظامی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین پلیس پاکستان اعلام کرده که ده‌ها تن را بازداشت کرده است.

روز جمعه شبه نظامیان طالبان یکی از مرگبارترین حملات خود علیه ارتش پاکستان را به اجرا درآورده و با حمله به پایگاه هوایی بادابر دست کم 29 تن را کشتند.

چند ساعت پس از این حمله سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد، ردیابی مخابراتی نشان داده که عوامل طالبان پاکستان از سوی سازمان دهندگانی در افغانستان دستور می‌دهند.

دو مقام امنیتی پاکستان اظهار کردند، در حملات هوایی امروز جنگنده‌های این کشور پایگاه‌های شبه نظامیان در دره تیراه در نزدیکی مرز افغانستان هدف حمله قرار گرفتند.

یکی از مقام‌های امنیتی گفت: همه کشته‌های این حملات هوایی شبه نظامیان پاکستانی بودند. در حمله روز جمعه 13 فرد مسلح به پایگاه هوایی بادابر واقع در 10 کیلومتری جنوب شهر پیشاور حمله کردند.

سخگوی طالبان پاکستان اظهار کرد که این حمله تلافی بمباران جنگنده‌های پاکستانی علیه پایگاه‌های آنها در طول مرز افغانستان بوده است.

پلیس پاکستان نیز اعلام کرد: حدود 50 نفر از کسانی که در نزدیکی این پایگاه سکونت داشتند را به اتهام کمک به شبه نظامیان برای سازماندهی این حمله بازداشت کرده است.

شفقت مالک، رئیس جوخه خنثی سازی بمب در پیشاور گفت: عوامل حمله روز جمعه از قدرت آتش کافی برای اشغال این پایگاه برخوردار بودند اما برخی از سلاح‌های آنها نقص فنی پیدا کرد.

وی تاکید کرد که ماموریت آنها اشغال این پایگاه هوایی بوده است.

انتهای پیام

کد N962541

وبگردی