آفتاب
قشقاوی خبر داد

احتمال حضور آمانو در جلسه روز یکشنبه کمیسیون برجام

احتمال حضور آمانو در جلسه روز یکشنبه کمیسیون برجام

حسن قشقاوی گفت : حضور آمانو در جلسه کمیسیون برجام با نظر مثبت وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.

معاون کنسولی وزارت خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی ایسنا اظهار کرد : با توجه به درخواست کمیسیون وی‍‍‍‍‍‍‍ژه بررسی برجام برای حضور یوکیا آمانو، وزارت امور خارجه این موضوع را با نظر مثبت در دست پیگیری دارد.

این مقام مسئول در وزارت خارجه اعلام کرد : اگر هماهنگی لازم به خوبی صورت گیرد احتمالا عصر یکشنبه آمانو در کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه به منظور دیدار با مقامات عالی رتبه ایرانی به تهران سفر می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید سفر آمانو به تهران اعلام کرد: مدیر کل آژانس قرار است روز یکشنبه با مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این دیدارها قرار است روی ادامه همکاری میان آژانس و جمهوری اسلامی در چارچوب نقشه راه برای شفاف سازی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای حال و گذشته ایران متمرکز باشد.

به گزارش ایسنا، ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 23 تیر ماه بر سر یک نقشه راه به توافق رسیدند که بر اساس آن قرار است تمام مسائل باقیمانده درباره‌ فعالیت‌های هسته‌ای حال و گذشته ایران تا پایان سال جاری میلادی حل و فصل شود.

انتهای پیام

کد N962531

وبگردی