آفتاب

درگیری فیزیکی شکارچیان متخلف با محیط‌بانان منطقه حفاظت شده خائیز

درگیری فیزیکی شکارچیان متخلف با محیط‌بانان منطقه حفاظت شده خائیز

رئیس محیط زیست کهگیلویه از دستگیری سه شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده خائیز این شهرستان خبر داد.

سید قدرت‌الله علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در پی شنیدن صدای شلیک گلوله در منطقه حفاظت شده خائیز ماموران اداره محیط زیست به منطقه مذکور اعزام و در حین جستجو متوجه آثار دود شدند، وقتی به محل مورد نظیر رسیدند سه شکارچی که کنار آتش نشستنه‌ بودند را مشاهده کردند.

وی اظهار کرد: ماموران اداره محیط زیست فرمان ایست به شکارچیان دادند اما آنها توجه نکردند و در همین حین درگیری بین ماموران و شکارچیان رخ داد.

رئیس محیط زیست کهگیلویه عنوان کرد: ماموران اداره سه نفر و متخلفان هم سه نفر بودند، در این درگیری یک نفر از ماموران اداره با وجود ضربات محکم به شکمش توسط شکارچی متخلف درگیری را رها نکرد و توانست یک اسلحه "سیمینوف" از شکارچی متخلف کشف و ضبط کند.

علیپور گفت: یکی از متخلفان که اسلحه "کلاشنیکف" در دست داشت از صحنه متواری شد و فردای آن روز اسلحه را به اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه تحویل داد.

وی هم چنین از کشف و ضبط دو لاشه بز وحشی توسط ماموران خبر داد و بیان کرد: متخلفان پس از شناسایی هویت به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس محیط زیست کهگیلویه جریمه بز وحشی را 200 میلیون ریال عنوان و اضافه کرد: جریمه اسلحه غیرمجاز هم کمتر از دو سال زندان نیست.

انتهای پیام

کد N962510

وبگردی