آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

در مناسبت‌های مذهبی فرهنگ انقلابی نمایان باشد

در مناسبت‌های مذهبی فرهنگ انقلابی نمایان باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به حمایت از برگزاری مردمی دعای عرفه در سطح استان از قرائت دعای عرفه در 200 مرکز استان خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به حمایت از برگزاری مردمی دعای عرفه در سطح استان از قرائت دعای عرفه در 200 مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با اشاره به تقارن دهه اول ذی‌الحجه با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امروز اگر جبهه استکبار عقب‌نشینی کرده و با زانوی شکسته در جهان گام برمی‌دارد، همه با تلاش و اقتدار رزمندگان در دفاع مقدس به دست آمده است.

وی ضمن قدردانی از رشادت‌های ایثارگران در انقلاب و جنگ‌ تحمیلی افزود: باید در همه برنامه‌های فرهنگی، اولویت‌ها و رویکردها به گونه‌ای تبیین شود تا حق دفاع مقدس آن‌گونه که شایسته است به جا آورده شود.

وی با اشاره به بهره‌مندی از مناسبت‌های فرهنگی موجود در دین اسلام خاطرنشان کرد: تبیین جایگاه امامت و ولایت، آشنایی با فرهنگ علوی و محوریت ولایت فقیه در برگزاری مراسمات یکی از فرصت‌هایی است که در این ایام در اختیار ستاد ساماندهی شئون فرهنگی قرار گرفته و باید نهایت بهره را ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به ابلاغیه شورای انقلاب فرهنگی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا بدون هماهنگی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی به هیأت‌های مذهبی کمک نکنند.

وی با بیان این‌که «بر اساس این مصوبه تبلیغات سطح شهر در حوزه مناسبت‌های مذهبی نیاز به مجوز ستاد دارد» یادآور شد: وظیفه ستاد سیاست‌گذاری بوده و در بحث برنامه‌ریزی دخالتی ندارد اما شهرداری موظف است در مناسبت‌های مذهبی اقدامات لازم را با هماهنگی ستاد انجام دهد که تقدم و تأخر مناسبت‌ها رعایت شود.

دشتکی خداشناسی و خودشناسی در قالب مباحث انقلابی را یکی دیگر از رویکردهای ستاد برشمرد و گفت: در شرایط کنونی دولت و ملت به دنبال مباحث خداشناسی با ورود رویکردهای انقلابی بوده و امیدواریم در همه مناسبت‌های مذهبی فرهنگ انقلابی نمایان باشد.

وی همدلی و همزبانی را یکی از عوامل مهم در روند توسعه مسائل فرهنگی دانست و افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی با نگاه ویژه به تربیت فرزندان و توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر از دیگر رویکردهای ستاد شئون هستند که مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی با تأکید بر مسأله سیاست‌گذاری در مناسبت‌های مذهبی عنوان کرد: در روز عرفه در بیش از 250 مرکز در استان همدان دعای عرفه قرائت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: بیش از 700 برنامه ویژه هفته غدیر در دستور کار ستاد قرار دارد که با مشخص شدن رویکردها و اولویت‌ها در دهه امامت در سطح استان اجرا می‌شوند.

انتهای پیام

کد N962503

وبگردی