آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

نبوغ جوانان و نخبگان ایرانی قابل کتمان نیست

نبوغ جوانان و نخبگان ایرانی قابل کتمان نیست

آیت‌الله‌ علوی‌گرگانی گفت: سعودی‎ها لقب خادم حرمین به خود می‌دهند، بنابراین شایسته است در حد این القاب رفتار کنند.

آیت‌الله‌ علوی‌گرگانی گفت: سعودی‎ها لقب خادم حرمین به خود می‌دهند، بنابراین شایسته است در حد این القاب رفتار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار دو تن از هنرمندان قرآنی کشور گفت: این آثار فاخر قرآنی مایه مباهات و افتخار ملت ایران و نشان‌دهنده علاقه عمیق مردم به قرآن و هنرمندان قرآنی است.

وی ادامه داد: شما ثابت کردید که هنر ایرانی فقط در تولید انرژی هسته‌ای و رشد علمی و فناوری نیست، بلکه هنرمندان ما به ویژه در زمینه هنر قرآنی سرآمد هستند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: گرچه ما منکر دانشمندان کشورهای دیگر نیستیم ولی نبوغ جوانان و نخبگان ایرانی چیز قابل کتمان نیست.

وی با تجلیل از این دو هنرمند قرآنی بیان کرد: مایه افتخار است که هنرمندان ما نبوغ خود را در راه قرآن کریم و نشر معارف آن به کار می‌گیرند و ما از این بابت بسیار خرسندیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار کرد: ما ارادتمند به قرآن هستیم و تلاش می‎کنیم تا با تاسی به آیات الهی، راه خود را بپیمائیم زیرا هرچه هست در قرآن است و اگر قرآن به خوبی پیاده شود دست مدعیان توجه به قرآن کوتاه خواهد شد.

وی با اشاره به جنایات عربستان در یمن عنوان کرد: امروز شاهدیم که حکومتی که خود را خادم حرمین شریفین می‎داند بی‌رحمانه به جان مردم و زن و کودکان بیگناه مسلمان افتاده و آنان را به خاک و خون می‌کشند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ما انتظار داریم همان طور که آنان این القاب را برای خود برگزیده‌اند متناسب با آن هم رفتار کنند و دست از ظلم و جنایت برداشته و به وحدت اسلامی کمک کنند.

رائین خانزاده و فریدون عزیزی به عنوان دو هنرمند قرآنی در این دیدار به تشریح آثار هنری قرآنی خود پرداختند و هدف از آن را مقابله با اقدام زشت و موهن کشیش آمریکایی در آتش زدن قرآن بیان کردند.

خانزاده با اشاره به این اثر قرآنی گفت: من کل قرآن کریم را در دو صفحه به صورت طلاکوب نوشته‌ام که کار آن نیز یکسال طول کشیده و طراحی جلد آن نیز همزمان با نگارش این قرآن انجام شده است.

وی با بیان اینکه این اثر بیستمین قرآنی است که نوشته است، تصریح کرد: من در این اثر، قرآن را به صورت کامل در ابعاد 16 در 12 و با استفاده از فلز طلا، برلیان و جواهرات نگارش کرده‌ام.

خانزاده بیان کرد: اگرچه این قرآن با طلا نوشته شده، ولی ارزش قرآن کریم بسیار فراتر از سنجش با این مسایل است.

همچنین فریدون عزیزی گفت: من قرآن کریم را در ابعاد 55 در یک متر و 55 سانتی متر بر روی فلز نوشته‌ام که این کار هشت ماه به طول انجامیده است و امروزافتخار دارم آن را به دو تن از مراجع تقلید تقدیم کنم.

انتهای پیام

کد N962488

وبگردی