آفتاب

درخواست جنبش غیرمتعهدها از شورای امنیت برای بررسی اوضاع قدس

درخواست جنبش غیرمتعهدها از شورای امنیت برای بررسی اوضاع قدس

جنبش غیر متعهدها از جامعه بین‌المللی خواست هر چه سریع‌تر اقدامی دسته جمعی برای توقف اقدامات مخرب و غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه قدس شرقی اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آمریکایی اعلام کردند که جنبش غیر متعهدها طی نشستی که در دفتر هماهنگی فعالیت‌های آن در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد، خواستار مشارکت تمامی کشورهای عضو سازمان ملل و شورای امنیت برای انجام مسئولیت‌های ذکر شده در منشور سازمان ملل جهت رسیدگی به اوضاع کنونی و به ویژه اوضاع قدس شد.

این جنبش همچنین اعلام کرد که شورای امنیت باید اقداماتی فوری برای اجرای تصمیمات خود و مقابله با این تحولات مهم و نیز دستیابی به راهکاری مسالمت‌آمیز براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و اصل "زمین در برابر صلح" و طرح صلح عربی اتخاذ نماید.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش غیر متعهدها همچنین اقدامات خشونت بار و تنش‌زای نظامیان صهیونیستی و شهرک‌نشینان تندرو در مسجد مبارک الاقصی را که باعث ناامنی و هرج و مرج بیشتر در اوضاع شکننده قدس می‌شود، به شدت محکوم کرد.

این جنبش بر لزوم رعایت کامل حرمت مسجد مبارک الاقصی و جایگاه تاریخی آن از سوی تمامی طرف‌ها تاکید کرد و خواستار مراعات حقوق نمازگزاران مسلمان برای برگزاری آیین‌های عبادی شد.

جنبش غیر متعهدها همچنین تاکید کرد که قدس شرقی بخش جدایی ناپذیر از اراضی اشغالی سال 1967 فلسطین است و تمامی عملیات‌های شهرک‌سازی و سیاست‌های استعماری اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین و به ویژه بخش شرقی قدس و اطراف آن غیر قابل قبول و محکوم است.

روسای برخی مجموعه‌های سیاسی فعال در سازمان ملل نیز در جریان دیدار با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد بر لزوم مداخله برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد مبارک الاقصی تاکید کردند و همچنین با "ویتالی چرکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت در این زمینه گفتگو کردند.

انتهای پیام

کد N962392

وبگردی