آفتاب

استقرار 90 نظامی آمریکایی در شمال عراق برای شرکت در آزادی موصل

استقرار 90 نظامی آمریکایی در شمال عراق برای شرکت در آزادی موصل

یک مسوول نظامی در استان نینوا عراق اعلام کرد که 90 سرباز آمریکایی در نزدیکی موصل مستقر شده‌اند تا در نظارت بر عملیات آزادسازی این شهر مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سومریه نیوز، سرتیپ ذنون السبعاوی، از مسوولان نظامی استان نینوا عنوان داشت: حدود 90 نظامی آمریکایی وارد شهرستان مخمور در جنوب غرب موصل شده‌اند و به عنوان مشاور در عملیات آزادسازی موصل و آموزش نیروهای پیشمرگ و نیروهای عشایری که در کنار پیشمرگ‌ها علیه داعش در آن منطقه می‌جنگند، مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: مقر فرماندهی عملیات نینوا نیز احتمالا در اوایل ماه آتی در شهرستان مخمور برای نظارت بر عملیات آزادسازی نینوا باز می‌شود.

از سوی دیگر، یک منبع در پلیس نینوا اعلام کرد که پزشکی قانونی جسد 21 عضو داعش را که در حملات ائتلاف در شمال موصل کشته شده بودند، تحویل گرفته است.

در همین حال، یک منبع مسوول در استان صلاح‌الدین عنوان داشت که دستوراتی از سوی مقامات عالی‌رتبه برای نیروهای بسیج مردمی در تکریت صادر شده است تا از این شهر عقب‌نشینی کنند و مواضع خود را تحویل پلیس فدرال و پلیس استان صلاح‌الدین دهند.

از سوی دیگر، داعش ائمه و خطیبان مساجد را در بیشتر مناطق شهرستان الحویجه بازداشت کرده و به دنبال علمای دینی دیگری نیز می‌گردد.

منابع محلی می‌گویند که این بازداشت‌ها به دلیل مخالفت بیشتر علمای دین با اقدامات داعش و عدم اطاعت از دستورات داعشی‌ها برای ایراد خطبه‌هایی که مردم را به مقابله با نیروهای دولتی و پیشمرگ‌ها و بسیج مردمی تحریک می‌کنند، صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N962303

وبگردی