آفتاب

تنها 20 درصد باغات تویسرکان گردو دارد

تنها 20 درصد باغات تویسرکان گردو دارد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه امسال باغات گردو با خسارت مواجه شده‌اند، گفت: تنها 20 درصد باغات این شهرستان گردو دارد.

"مسعود اکبری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه برداشت گردو در این شهرستان آغاز شده است، اظهارکرد: متاسفانه به علت خسارتی که به باغداران وارد شده است امسال جشن گردو برگزار نمی‌شود و فرمانداری و جهادکشاورزی تویسرکان برنامه‌ای در این زمینه ندارند.

وی با بیان اینکه سطح باغات گردو در این شهرستان 5 هزار هکتار است، افزود: سال گذشته 13 هزار تن گردو در شهرستان تولید شد اما امسال پیش‌بینی می‌شود حداکثر 2 هزار تن گردو از باغات تویسرکان برداشت شود.

وی با اشاره به برداشت محصولات زراعی در این شهرستان نیز گفت: برداشت محصولات زراعی گندم و جو در تویسرکان به پایان رسیده که 25 هزار تن گندم و 35 هزار تن جو در این شهرستان تولید شده است.

اکبری یادآور شد: محصولات زراعی دیگر از جمله ذرت،چغندرقند، کلزا، سیب‌زمینی و پیاز ظرف یک هفته آینده به پایان خواهد رسید.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان تصریح کرد: 500 هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت چغندرقند قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود 25 هزار تن محصول از این سطح برداشت شود.

وی ادامه داد: در 700 هکتار از مزارع شهرستان تویسرکان ذرت کشت شده است که پیش‌بینی ‌می‌شود 63 هزار تن محصول از آن برداشت شود.

اکبری خاطرنشان کرد: سیب‌زمینی و پیاز به ترتیب در 400 هکتار و 150 هکتار از اراضی این شهرستان کشت شده که پیش‌بینی می‌شود 24 هزار تن سیب‌زمینی و 9 هزار تن پیاز برداشت شود.

وی یادآور شد: کلزا در 40 هکتار از اراضی کشت شده و 80 تن محصول برداشت و تحویل داده شد.

انتهای پیام

کد N962219

وبگردی