آفتاب

طرح جدید پنتاگون برای مقابله با حمله هکرها

طرح جدید پنتاگون برای مقابله با حمله هکرها

معاون مرکز فرماندهی سایبری آمریکا اعلام کرد، پنتاگون در حال ساخت سیستم الکترونیکی گسترده‌ای است که بررسی اجمالی از آسیب‌پذیری‌های شبکه‌های رایانه‌ای نظامی، سیستم‌های تسلیحاتی و نصب و راه‌اندازی را فراهم می‌کند و به مقام‌ها برای درست کردن آن کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژنرال کوین مک‌لافلین،‌ معاون مرکز فرماندهی سایبری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت، مقام‌ها باید ظرف چند ماه بر سر چارچوب آن به توافق برسند و طی سال‌های آتی این سیستم را به "کارت امتیاز" خودکار تبدیل کنند.

این تلاش‌ها به رهبری این مقام اطلاع‌رسانی ارشد پنتاگون در پی گزارشی انتقادی درباره تهدیدات سایبری به وجود آمد که با گزارش اوایل سال آزمایشگر ارشد تسلیحات پنتاگون و تشدید حملات سایبری از سوی چین و روسیه همراه شد. گزارش مذکور از سوی مایکل گیلمور، مدیر ارشد تست و ارزیابی پنتاگون هشدار می‌داد که تقریبا هر سیستم تسلیحاتی آمریکا نسبت به حملات سایبری آسیب‌پذیر است.

مک‌لافلین در نشست سالانه امنیت سایبری بیلینگتون گفت، ورود ابتدایی داده‌ها دستی انجام خواهد شد اما هدف نهایی این است که یک سیستم خودکار ایجاد شود که کاملا بتواند به مقام‌های دفاعی برای درگیری همزمان و واکنش به حملات سایبری کمک کند.

معاون مرکز فرماندهی سایبری آمریکا تاکید کرد که این مرکز تاکنون حدود نیمی از 133 تیم واکنش سایبری را با 6200 عضو تشکیل داده است و تمامی آنها در پایان 2016 عملیاتی می‌شوند. به گفته وی، تمرکز اولیه کارت امتیاز جدید بر روی تهدیدات بزرگ و نیز سیستم‌های جدیدتری که کاملا امن نیستند، خواهد بود.

انتهای پیام

کد N962062

وبگردی