آفتاب

شمار قربانیان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن از مرز 5400 تن گذشت

شمار قربانیان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن از مرز 5400 تن گذشت

همزمان با تشدید حملات نیروهای متجاوز سعودی به یمن، سخنگوی وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که آمار کشته‌شدگان این حملات از مرز 5400 تن گذشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در جدیدترین دور حملات خود 12 حمله به مقر وزارت کشور، وزارت صنعت، پادگان النجده و مقر حزب کنگره سراسری مردمی در شمال صنعاء انجام دادند که به گفته منابع محلی شدیدترین حملات به صنعا از زمان آغاز جنگ در یمن بوده است.

طی حملات جنگنده ائتلاف تحت رهبری عربستان به استان صعده نیز 13 شهروند یمنی از جمله چند زن و کودک کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

جنگ عربستان در یمن که بیشترین آسیب را به کودکان وارد کرده است، همچنان ادامه دارد و به گفته نهادهای حقوق بشری، در این جنگ ویرانگر 9 میلیون کودک آسیب دیده‌اند و با خطرات جدی مواجه هستند.

به گفته منابع مذکور حدود 2300 کودک در جنگ یمن شهید و زخمی شده‌اند و این آمار با تشدید حملات متجاوزانه عربستان هر روز رو به افزایش است.

محروم شدن از تحصیل، گرسنگی و آوارگی از مشکلات عمده کودکان یمنی است.

در همین راستا تمیم الشامی، سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان تجاوز عربستان به یمن به 5412 تن رسیده است که 1603 تن کودک و 1258 تن نیز زن هستند. تعداد زخمی‌شدگان نیز به 13650 تن رسیده است.

وی تاکید کرد نظام سعودی تمامی قوانین بین‌المللی را زیرپا گذاشته است و تجاوز عربستان به یمن موجب فاجعه بهداشتی هولناکی در این کشور شده است.

الشامی گفت که بیش از 60 درصد وزارت بهداشت از کار افتاده و این وزارتخانه تقریباً فلج شده است و در حال حاضر وارد مرحله فروپاشی کامل شده است.

در همین راستا وزارت ورزش یمن نیز اعلام کرد که میزان خسارت‌های وارده به نهادهای وابسته به این وزارتخانه و تأسیسات ورزشی در استان‌های مختلف به 20 میلیارد و 950 میلیون ریال معادل 97 میلیون و 440 هزار دلار رسیده است.

انتهای پیام

کد N962007

وبگردی