آفتاب
معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرد

تشکیل دبیرخانه مقابله با جرایم انتخاباتی در هفته جاری

تشکیل دبیرخانه مقابله با جرایم انتخاباتی در هفته جاری

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در هفته جاری دبیرخانه‌ای را به دستور دادستان کل برای مقابله با جرایم انتخاباتی تشکیل خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر الفت طی سخنانی در نشست خبری در پاسخ به سئوال ایسنا مبنی بر اینکه اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با توجه به انتخابات پیش رو چه بوده است؟ گفت: در دو سال گذشته رئیس دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت‌هایی که در مقررات مختلف و قوانین انتخاباتی وجود دارد تدبیر بسیار جامعی را صورت دادند و با صدور بخشنامه‌هایی خواستار اقداماتی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم شدند.

وی ادامه داد: میزان اقدامات دستگاه قضایی مطابق با مفاد بخشنامه دستگاه قضایی اولاً در حد همکاری با مسئولان انتخابات است و ثانیا در حوزه پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی این همکاری‌ها صورت می‌گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: بخشنامه‌ای در تاریخ 11 /6/ 94 از سوی رییس دستگاه قضایی صادر شد. در این بخشنامه رئیس دستگاه قضایی دادستان کل کشور را مسئول ستادی قرار دادند که قرار است سیاست‌های پیشگیرانه و همین‌طور مقابله با جرایم انتخاباتی را در سطح کشور هدایت کند.

وی ادامه داد: در همین راستا دبیرخانه‌ای پیش‌بینی شده که امیدواریم در هفته جاری این دبیرخانه را به دستور دادستان کل تشکیل دهیم.

الفت اظهار کرد: در 31 استان کشور ستادهای مربوط به پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی تشکیل شده و روسای دادگستری هر استان مسئولیت ستادها را بر عهده دارند؛ لذا امیدواریم مانند دو سال گذشته در امر برگزاری هرچه بهتر انتخابات تصمیمات کارساز باشد.

ادامه دارد ...

کد N961993

وبگردی