آفتاب

اوکراین برای 3 سال به روی برلوسکنی بسته است

اوکراین برای 3 سال به روی برلوسکنی بسته است

ملاقات سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین ایتالیا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز جمعه ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) در جزیره کریمه اعتراضات گوناگون دولت اوکراین را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شورای امنیت اوکراین حکم ممنوعیت سفر برلوسکنی به اوکراین را برای مدت سه سال صادر کرد. این شورا معتقد است که دیدار برلوسکنی از جزیره کریمه مغایر با سیاست رسمی اتحادیه اروپاست، زیرا اتحادیه اروپا "اشغال غیرقانونی" کریمه توسط روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

وزرات امور خارجه اوکراین نیز اعلام کرد که نخست‌وزیر پیشین اتحادیه اروپا بدون هماهنگی با دولت اوکراین به "مناطق اشغال‌شده اوکراین" رفته و این خلاف قوانین اوکراین است.

به گزارش دویچه‌وله، برلوسکنی و پوتین به طور منظم با یکدیگر ملاقات می‌کنند. آخرین دیدار آنها در تابستان، پیش از جزیره کریمه، در رم و پیش از آن در ویلای برلوسکونی در جزیره ساردین بود.

در ماه ژوئن نیز نخست‌وزیر پیشین ایتالیا میهان پوتین در منطقه کوهستانی آلتای روسیه، در نزدیکی مرز قزاقستان بود.

به گزارش سایت خبری "اسپوتنیک" به احتمال زیاد یک هیات پارلمانی ایتالیایی در ماه نوامبر از کریمه دیدار خواهد کرد. در گزارش اسپوتنیک آمده است که علاوه بر ایتالیایی‌ها، نمایندگان پارلمان‌های پرتقال و لهستان هم برای دیدار از این جزیره ابراز علاقه کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N961888

وبگردی