آفتاب

داعش مسئولیت حمله به فرودگاه طرابلس در لیبی را بر عهده گرفت

داعش مسئولیت حمله به فرودگاه طرابلس در لیبی را بر عهده گرفت

به گفته یک مقام لیبی، تروریست‌های داعش روز گذشته به فرودگاه طرابلس حمله کرده و سه پرسنل نظامی را کشتند. به دنبال این حمله گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام امنیتی در فرودگاه طرابلس اعلام کرد: یک گروه مسلح صبح جمعه به زندان مستقر در پایگاه هوایی میتیگا (Mitiga) حمله کردند و تلاش داشتند تا زندانیان را آزاد کنند.

وی افزود: در ابتدا انفجاری رخ داد و پس از آن شبه‌نظامیان با تیراندازی وارد عمل شدند. با مداخله نیروهای امنیتی، دست‌کم هشت فرد مهاجم کشته شدند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در فرودگاه حضور داشت، از شنیده شدن صدای انفجار پس از آغاز تیراندازی‌ها خبر داد. در پی این حمله گروه تروریستی داعش در پیامی توئیتری مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت.

فرودگاه طرابلس تنها فرودگاه فعال در شهر تحت کنترل شبه‌نظامیان است، اما با این حال این درگیری تاثیری بر روی پروازها نگذاشت. پس از آنکه فرودگاه بین‌المللی طرابلس سال گذشته در جریان درگیری‌های پایتخت به شدت آسیب دید، از فرودگاه میتیگا برای پروازهای غیرنظامی استفاده شد.

از زمان سقوط نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال 2011، شبه‌نظامیان در لیبی آشوب به راه انداخته‌اند و قصد دارند تا جای پای خود را در این کشور غنی از انرژی شمال آفریقا محکم کنند. طی ماه‌های گذشته شبه‌نظامیان مسوولیت بسیاری از حملات را در پایتخت لیبی بر عهده گرفته‌اند که عمدتا حمله به سفارتخانه‌ها بود.

انتهای پیام

کد N961814

وبگردی